Roem

Leave a comment Standard

Maar uit Hem bent u in Christus Jezus, Die voor ons is geworden wijsheid van God en gerechtigheid, heiliging en verlossing, opdat het zal zijn zoals geschreven staat: Wie roemt, laat hij roemen in de Heere. — 1 Korintiers 1:30-31 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: 1 Kor. 1:18-32

Wie? Wie roemt

Wat? Roeme in de Here.

Waar? Waar je het maar vertellen kan, roemen is eer geven aan, dat kan in de gemeente, maar eigenlijk overal op de plek waar God je gesteld heeft

Waarom? Omdat er voor ons zelf geen eer te behalen is. Omdat door het volbrachte werk van de Here Jezus Christus alleen wij gered, behouden zijn

Wanneer? De enig manier om daar deel aan te hebben is om het te ontvangen, in alle nederigheid, in geloof. Dat is het enig wat wij hoeven doen. Ons hart voor Hem openen, zodat Hij binnen kan komen

Waarvoor? Dan zijn wij uit Jezus Christus, dan zijn wij een nieuwe schepping. Dan leeft Hij, door Zijn Heilige Geest in ons. Dan zijn we nooit meer dezelfde

Waartoe? Dan zal, vroeg of laat, ons leven een getuigenis zijn van de wijsheid van God en gerechtigheid, heiliging en verlossing, die wij hebben ontvangen in de Here Jezus. Daar mogen, nee, moeten we over roemen. Nogmaals, niet over onszelf, maar over Hem, door wie we dat ontvangen hebben. Dan kan je toch niet stil zijn, dan schreeuw je het van de daken!

Gebed: Ja, Heer, ik wil dat iedereen het hoort, dat ik mijn redding, verlossing, wijsheid, gerechtigheid en heiliging alleen maar te danken heb aan het volbrachte werk van de Here Jezus Christus. En dat ik het ontvangen heb door Hem, heel simpelweg, in mijn hart uit te nodigen. De rest gaat vanzelf. U bent zo geweldig!

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Arie en Margreet de Paauw

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.