Vrijgekocht

Leave a comment Standard

Want wie door de HEERE zijn vrijgekocht, zullen terugkeren; zij zullen Sion binnenkomen met gejuich. Eeuwige blijdschap zal op hun hoofd zijn, vreugde en blijdschap zullen zij verkrijgen, verdriet en gezucht zullen wegvluchten. — Jesaja 35:10 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Jesaja 35:10

Wie? Wie door de HERE, JHWH, zijn vrijgekocht. Iedereen die gekocht en betaald is met het bloed van Zijn Zoon Jezus

Wat? Zullen terugkeren naar Sion en daar binnenkomen met gejuich. Eeuwige blijdschap op hun hoofd, vreugde en blijdschap zullen ze verkrijgen en verdriet en gezucht slaat op de vlucht

Waar? In eerste instantie is dit bedoeld voor het volk Israël. Maar in de tweede instantie ook voor ons

Waarom? Wìj zijn al vrijgekocht. Heel Israël moet nog komen. Al bereiken ons berichten dat er ook steeds meer Joden Yeshua als de Messias gaan erkennen

Wanneer? Deze profetie kwam al voor een deel in vervulling toen de Here Jezus aan Zijn bediening begon. Als Johannes de Doper in de gevangenis zit en twijfelt, gebruikt de Here Jezus dit hoofdstuk om aan te tornen dat Hij ‘degene is die komen zou’ De rest van de tekst gaat in vervulling bij de terugkeer van Hem

Waarvoor? Maar nu al mogen we de vreugde van de redding proeven, met gejuich, vreugde en blijdschap. Zijn we dan nooit meer verdrietig? Natuurlijk wel. Over de dingen die om ons heen gebeuren, om de mensen om ons heen die verloren dreigen te gaan, als ze Jezus niet gaan aannemen. Maar nooit meer over onze staat, we ZIJN gered!

Waartoe? Die vreugde kan niemand ons afnemen. Daar kunnen we ons in verheugen. Ja, maar als ik dan toch weer zondig? Als ik besef hoe klein en zwak ik ben? Maak dan meer ruimte voor de Heilige Geest, want Zijn Opstandingskracht is in je. Laat je opnieuw vullen door Zijn liefde en genade en verheug je, want je bent vrijgekocht! Los uit de slavernij. Halleluja!

Gebed: Dank U, Here Jezus, dat U mij vrijkocht en dat niets of niemand dat ooit meer ongedaan kan maken. Ik ben Uw eigendom en niemand kan me uit Uw Hand roven!

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Arie en Margreet de Paauw

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.