Aanpassingsvermogen

Leave a comment Standard

Maar wij die sterk zijn, zijn verplicht de zwakheden van hen die niet sterk zijn te dragen, en niet onszelf te behagen. Laat daarom ieder van ons zijn naaste behagen ten goede, tot opbouw. Want ook Christus heeft niet Zichzelf behaagd, maar zoals geschreven staat: Al de smaad van hen die U smaden, is op Mij gevallen. — Romeinen 15:1-3 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Rom. 15:1-13

Wie? Op Mij, dat is de Here Jezus

Wat? Op Hem is al de smaad van hen die de Vader smaden, gevallen. Smaden is spotten, slecht praten, beschimpen

Waar? Aan het kruis van Golgotha

Waarom? Zodat ook wij, als discipelen, volgelingen van Hem, niet onze eigen eer, comfort, ook niet in de leer, zoeken, maar bereid zijn om dingen te doen, die we eigenlijk niet nodig vinden

Wanneer? Wanneer we ons door de liefde laten leiden, zijn we bereid onze eigen manier van geloofsbeleving opzij te zetten, als we merken dat de ander daar (nog) niet aan toe is. Deze hele context gaat over ceremoniële wetten

Waarvoor? Omdat het belangrijker is iemand te winnen voor het Koninkrijk van God, dan je eigen gelijk. Daarom heb ik ook zo’n hekel aan discussies. Ik hoef mijn gelijk helemaal niet te halen. Daar zorgt God wel voor

Waartoe? We zijn de oogst aan het binnenhalen. Daarbij moeten we niet onze cultuur aan de mensen opleggen of onze wetten en regels. Centraal staat de liefde van God voor mensen door Zijn Zoon en de genade daardoor verkregen. Bij het discipelen gaan mensen zelf ontdekken, door de Heilige Geest, wat ze wel en niet moeten gaan doen. Laat je leiden door de liefde

Gebed: Dank U, Heer voor Uw genade, dat we daardoor de mensen kunnen vertellen dat er een nieuw leven mogelijk is en redding van de eeuwige dood. Help ons, Heer om Uw Woord te brengen en niet onze cultuur

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Arie en Margreet de Paauw

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.