Onzichtbaar

Leave a comment Standard

Want onze lichte verdrukking, die van korte duur is, brengt in ons een allesovertreffend eeuwig gewicht van heerlijkheid teweeg. Wij houden onze ogen immers niet gericht op de dingen die men ziet, maar op de dingen die men niet ziet; want de dingen die men ziet, zijn van het ogenblik, maar de dingen die men niet ziet, zijn eeuwig. — 2 Korintiers 4:17-18 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: 2 Korintiers 4:

Wie? Onze, de Gelovigen in Korinthe en Paulus, maar eigenlijk iedere andere gelovig, die verdrukt wordt om de Naam van Jezus

Wat? Die verdrukking brengt in ons een alles overtreffend gewicht van heerlijkheid teweeg.

Waar? In ons, juist in de verdrukking ben je zo sterk afhankelijk van Hem, dat je Hem van binnen werkelijk voelt

Waarom? Omdat we dan leren kijken naar de dingen die eeuwigheidswaarde hebben. Alles waar we nu aan vast zitten, onze spullen, meubels, computers, auto’s, etc. is maar tijdelijk. Je kunt er niets van meenemen

Wanneer? Wanneer we verdrukt gaan worden. Dat gebeurt pas wanneer we ons hoofd boven het maaiveld uitsteken en laten zien waar we voor staan. Dat discipelschap ons ernst is en we ons uitstrekken naar meer van God

Waarvoor? Wanneer we zijn als de gemiddelde kerkbezoeker, vallen we niet op. Mensen, die de werken doen die Jesus deed, vallen op. Je krijgt dan kritiek, vaak van binnenuit. Godsdienstwaanzin kan je zelfs worden verweten, omdat je overal God bij wilt betrekken. Soms ben je je hoofd niet zeker, zoals in landen waar ISIS aan de macht is

Waartoe? Maar we moeten kijken naar datgene wat echt belangrijk is. Mensen bereiken met het evangelie en ze tot Jezus leiden, zodat ze een keuze voor Hem maken. In gebed voor hen strijden, want hun eeuwig heil staat op het spel. Dàt heeft waarde. Niet meteen zichtbaar misschien, maar o zo kostbaar

Gebed: Heer ik bid, dat Uw kerk wakker wordt. Dat we gaan uitstrekken naar de wereld om ons heen, die U niet kent. De honger naar U is daar groot, we merken dat telkens weer als we de straat op gaan om te evangeliseren. Laat ons gericht zijn op het eeuwige en niet op het tijdelijke, in Jezus Naam

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Arie en Margreet de Paauw

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.