In de WW

Leave a comment Standard

Blijf in Mij, en Ik in u. Zoals de rank geen vrucht kan dragen uit zichzelf, als zij niet in de wijnstok blijft, zo ook u niet, als u niet in Mij blijft. Ik ben de Wijnstok, u de ranken; wie in Mij blijft, en Ik in hem, die draagt veel vrucht, want zonder Mij kunt u niets doen. — Johannes 15:4-5 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Joh. 15:1-8

Wie? Wij, discipelen van de Here Jezus

Wat? Kunnen zonder Hem niets, maar met Hem alles!

Waar? In ons leven, we zijn machteloos zonder zwem

Waarom? We moeten aangesloten blijven, verbonden zijn met de Ware Wijnstok, de WW

Wanneer? Altijd, je kunt er niet even uit, want dan verdor je. Je zult ook vrucht moeten dragen, anders word je afgehouwen

Waarvoor? God kijkt naar ons en naar het Koninkrijk als naar een bedrijf. Als het geen vrucht draagt, wordt het weggedaan, omdat het anders teveel energie opslurpt van datgene wat wèl vrucht draagt. Zo hebben we binnen de gemeente allemaal activiteiten. Soms alleen ‘omdat we dat nu eenmaal al jaren doen’. Het kost tijd, geld en energie, maar draagt geen vrucht. Kappen, zegt Jezus. Vrucht dragen is de norm

Waartoe? We moeten in Hem zijn ën blijven om vrucht te dragen In de WW. Sinds ik letterlijk in de WW ben, mag ik veel vrucht dragen, dankzij Hem. Mijn verlangen is dit ook te blijven doen. Maar als ik weer aan de slag zou moeten, kan ik ook daar in de WW zijn. Vrucht dragen met zijn allen. Wat dat is: wat heb jij voor vrucht gebracht in het leven van iemand anders? Je kinderen opgevoed in Christus, gebeden zodat iemand genas, iemand tot Jezus geleid, geholpen dat iemand geestelijk groeide en durfde uitstappen in geloof. Al deze dingen die niet met jezelf te maken hebben, is vrucht. Te spiegelen aan de vrucht van de Geest in Gal. 6. Wat ga je doen? Vrucht dragen in de WW of word je weggesanneerd? Aan jou de keus

Gebed: Dank U, Here Jezus, dat U de de Ware Wijnstok bent. Dat we geen transpiratie hoeven te hebben om vrucht te dragen, maar alleen maar in U te blijven, Uw liefde en kracht door heen te laten stromen, zodat we anderen daarmee kunnen zegenen. Ik wil vruchtbaar zijn, heeeel vruchtbaar

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Arie en Margreet de Paauw

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.