Gratis, voor niets

Comment 1 Standard

Want allen hebben gezondigd en missen de heerlijkheid van God, en worden om niet gerechtvaardigd door Zijn genade, door de verlossing in Christus Jezus. — Romeinen 3:23-24 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Romeinen 3:21-31

Wie? Allen, alle mensen, iedereen, niemand uitgezonderd (behalve de Here Jesus dan)

Wat? Hebben gezondigd, zitten ernaast, missen hun doel, komen er niet

Waar? Bij de heerlijkheid, de tegenwoordigheid van God, we kunnen daar, uit onszelf, niet komen.

Waarom? Wij, door onze zonde, zijn vies en smerig, God is heilig en rein. Wat schoon is moet schoon blijven

Wanneer? Maar wanneer wij ons hart openen voor de Here Jezus, worden wij om niet, dus zonder kosten, gratis, voor niets, gerechtvaardigd, gered, geheiligd, uit genade. Je hoeft er niets voor te doen, alleen maar aannemen, aanpakken

Waarvoor? Er is geen aanziens des persoons, zegt vers 22. Het geldt voor alle mensen, zowel het feit dat men in zonde ligt, als het aanbod van de genade. Want iedereen die de naam van de Here aanroept, wordt gered. Iedereen. Gods genade is zo groot. We denken er wel eens te min over

Waartoe? Gods plan met de mensen is dat ze worden gered. Hij wil niet dat er ook maar iemand verloren gaat. En Hij heeft ons, jou en mij, uitgekozen om die bediening van de verzoening, uit te voeren. (2Kor. 5:18) niet iedereen is een evangelist, maar iedereen kan iemand tot Jezus leiden. Dit stukje tekst gebruiken wij in het Evangelie Zielenwinnend script, waar we in de afgelopen 2,5 jaar meer dan 1300 mensen mee tot de Here Jezus hebben geleid. Jij kunt dat ook. Kom eens naar een training in Krachtevangelisatie en word een zielenwinner. Beweeg in het plan van God. Heb je die keuze, om Zijn genade, het eeuwige te ontvangen, nog nooit gemaakt? Ga naar http://www.gratisgeschenk.tk en nodig Hem uit in je hart….!

Gebed: Dank U, Here Jezus voor Uw verlossend werk aan het kruis, dat Uw genade en Uw offer zo groot is dat er eigenlijk niemand verloren hoeft te gaan. Gebruik mij zo, dat iedereen die ik ken tenminste weet waar zij naar toe moeten, om die redding te ontvangen. En gebruik mij om (nog meer) zielen te winnen voor de Here Jezus

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Arie en Margreet de Paauw

Een gedachte over “Gratis, voor niets

  1. Dag Arie, Ik geniet weer van je dagteksten met de w’s ! Sorry dat ik zo heb zitten muggenziften over de spelling ervan. Ik ben nou eenmaal schoolmeester geweest en corrigeer ook stukken van onze gemeente en de uitnodigingen e.d. die Wilma, mijn vrouw, als diaken opstelt. Dit even ter verduidelijking. Het ga je goed ! Zelf ben ik nu –na 10 jaar- genezen van de gevolgen van de hersenstambloeding. Het laatst zijn mijn oren weer heerlijk om te gebruiken ! Ook jij zult genezing ontvangen ! Dank voor je gebeden die ertoe bijdroegen. God is groot, we staan daar te weinig bij stil eigenlijk… Gezegend weekend, broeder ! Jan Willem

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.