Goede moed

Leave a comment Standard

Wij hebben dus altijd goede moed en weten dat wij, zolang wij in het lichaam inwonen, uitwonend zijn van de Heere, want wij wandelen door geloof, niet door aanschouwing. Maar wij hebben goede moed en wij hebben er meer behagen in om uit het lichaam uit te wonen en bij de Heere in te wonen. — 2 Korintiers 5:6-8 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: 2 Korintiers 4:16 -5-10

Wie? Wij, allen die in de Here Jezus geloven

Wat? Hebben goede moed

Waar? In ons leven, in ons lichaam, dat nog gescheiden is van de Here

Waarom? Wij vertrouwen erop dat, wanneer wij sterven, we bij de Here zullen gaan wonen. Wij zijn dan uitwonende van ons lichaam en inwonend bij God

Wanneer? Bij ons sterven. Daarom hoeven we ook niet meer bang te zijn voor de dood. Het is slechts de overgang om altijd bij de Here te zijn. Wat is er beter?

Waarvoor? Hoewel de Heilige Geest nu al bij ons inwoont, is dat alles alleen nog maar een voorproefje van wat ons te wachten staat. En dit is al zo geweldig. Moeten we dan maar verlangen naar de dood? Als je deze tekst zo leest, zou je denken dat Paulus een beetje levensmoe is. Verre van dat. Tot aan de laatste ademtocht hebben we onze missie op aarde: de verkondiging van Gods Koninkrijk.

Waartoe? Maar we mogen weten dat niets ons zal scheiden van de liefde van Christus. Dat we ons leven niet lief hoeven te hebben tot in de dood (Openb. 12:11) dat we niet gericht moeten zijn op de aardse dingen, maar op de dingen die boven zijn. Ons leven van alledag, met alle comfortabele dingen, doet ons niet of nauwelijks verlangen naar de Hemel. Paulus leefde in zware verdrukking omwille van de verkondiging, maar hij ging er tot op het laatst mee door, ook al kostte het hem zijn hoofd. Dat is de moed waar hij het over heeft. Een evangelie leven en doorgeven ook al kost het je je leven. Zijn wij er toe bereid?

Gebed: Ik ben er eerlijk in, Here, dat ik nog niet zo naar de hemel verlang. We hebben het hier zo goed. Maar bij U te zijn is verreweg het beste. Als we nu al zo genieten van de inwoning van Uw Geest in ons, hoe geweldig moet het dan zijn bij U? Maar ik wil wel de boodschap leven en doorgeven, coûte que coûte, want die is levensvernieuwend en zaligmakend

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Arie en Margreet de Paauw

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.