Lachen

Leave a comment Standard

U maakt mij het pad ten leven bekend; overvloed van blijdschap is bij Uw aangezicht, lieflijkheden zijn in Uw rechterhand, voor altijd. — Psalmen 16:11 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Psalm 16

Wie? U, de HERE der Heerscharen, de God van de hemelse legers

Wat? Maakt mij, ons, het pad ten leven bekend, overvloed van blijdschap is er bij U

Waar? Bij Uw aangezicht, dat is in Uw tegenwoordigheid

Waarom? God is een God die ons wil ontzorgen, Hij wil al je zorgen op Zich nemen en uitkomst geven. Daar kunnen we toch blij van worden. Maar het is een keus. Je geeft de touwtjes uit handen

Wanneer? Wanneer je je volledig overgeeft aan Hem. Hem voor je laat zorgen

Waarvoor? Moet je dan maar met je armen over elkaar gaan zitten wachten? Nee, je moet de dingen gaan doen die eeuwigheidswaarde hebben. Van zorgen krijg je grijze haren, een punthoofd en word je depressief. Als je Hem laat zorgen ontvang je overvloedige blijdschap

Waartoe? Sommige mensen kunnen verschrikkelijke lachbuien krijgen als ze aangeraakt worden door Gods Geest. Je kan daar misschien raar van opkijken, maar het gebeurt. Is dat wel van de Here, hoor je dan mensen zeggen? Wanneer Hij al je lasten, je zonden, je zorgen, je pijn, je verdriet van je afneemt, is er pas echt reden tot lachen en vreugde. Een vreugde die de wereld niet kent, en jammer genoeg, veel gelovigen ook niet. Geef je over en ontvang die overvloedige blijdschap. Lachen!

Gebed: Dank U, Heer, voor die overvloedige blijdschap die U ons wilt geven, al onze zonden,morgen, pijn, verdriet, afwijzing, eenzaamheid etc. is gedragen aan het kruis. Dat is het pad ten leven, U achterna en leven met een grote L

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Arie en Margreet de Paauw

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.