Goede aarde

Leave a comment Standard

Goede aarde

En waar het zaad in de goede aarde valt, dat zijn zij die het Woord horen, het in een oprecht en goed hart vasthouden, en in volharding vruchten voortbrengen. — Lucas 8:15 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Lucas 8:4-15

Wie? Zij die het Woord horen, het in een oprecht en goed hart vasthouden en in volharding vruchten voortbrengen

Wat? Daar is het zaad in goede aarde gevallen, in tegenstelling tot de andere drie plaatsen

Waar? Op de akker, de wereld waar we het Woord van God (horen te) brengen

Waarom? Omdat dat zaad vrucht voortbrengt. God kijkt naar Zijn koninkrijk als een landbouwer, een ondernemer. Wat er gedaan wordt moet vrucht voortbrengen, opbrengst, zo niet, dan is het nutteloos

Wanneer? Altijd. Een van de doelstellingen van onze stichting is dat wat we als christen doen, dat het effect sorteert. Dat wanneer we bidden, we ook iets zien veranderen, dat wanneer we gaan evangeliseren we ook zielen winnen. Er wordt zoveel gedaan, wat geen effect heeft, daarom haken mensen ook af

Waarvoor? We zijn geroepen om vruchtbaar te zijn, om meer van hetzelfde voort te brengen: discipelen. Iedere graankorrel moet 30, 60 of 100 graankorrels voortbrengen. Dat is vruchtbaar zijn. Dus als ik dat omreken, is Nederland binnen de korste keren gered?

Waartoe? Niet ik verzin dat, de Here Jezus heeft het er hier zelf over, de opbrengst wordt in de Math. 13 versie van deze gelijkenis verteld. Dat betekent dat iedere christen dus minimaal 30 mensen in zijn leven moet hebben gediscipeld. Ben ik te kort voor de wagen, teveel gericht op mijn eigen bediening? Misschien wel. Maar laten we kijken of en waar we vrucht dragen. Stop met klagen over kerkverlating, word vruchtbaar en word talrijk. Bevolk de aarde. Volk van God, word wakker!

Gebed: Ik wil mensen gaan discipelen, Heer, zoals U ons opdraagt. Niet alleen winnen voor U, maar dat ook zij weer vruchtbaar en talrijk zullen worden. Uw koninkrijk is vol van groei en niet van krimp. Ik wil vruchtbaar zijn!

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.