Einddoel

Leave a comment Standard

Want het einddoel van de wet is Christus, tot gerechtigheid voor ieder die gelooft. — Romeinen 10:4 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: ROM 10:4-15

Wie? De Here Jezus Christus

Wat? Is het einddoel van de wet, tot gerechtigheid

Waar? Hier, in dit leven

Waarom? De wet heeft tot doel ons bij Hem te brengen. Niemand is volmaakt, allemaal hebben we gezondigd

Wanneer? Wanneer we dat beseffen kunnen we maar één kant op: naar Jezus. In geloof moeten we Hem dan aannemen als onze Heiland en Verlosser, wat onze redding is

Waarvoor? Teveel zien we nog dat we ons best doen om daarmee bij God in een goed blaadje te willen komen, maar we leven uit genade. Te vaak hoor ik ook dat de wet overbodig zou zijn, klinklare nonsens. Het houden van regels is niet nodig om eeuwig leven te krijgen, maar wel om in Zijn koninkrijk te wandelen en te bewegen

Waartoe? De redding is alleen door geloof: het aannemen van het offer van de Here Jezus. Leven in Zijn koninkrijk is, uit liefde, in staat gesteld door Zijn Geest, wandelen in het einddoel: te zijn als Jezus, volmaakt. De kramp is eraf, geen verplichtingen meer, maar alleen uit liefde

Gebed: Dank U, Here Jezus, dat U mijn doel bent, te zijn en te leven zoals U. Niet als een vrijbuiter, maar als de volmaakte. Door Uw Geest stelt U ons daartoe in staat. Uw genade is de kracht om dat veranderende leven te leiden.

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.