Gelijke rechten

Leave a comment Standard

Gelijke rechten

Daarbij is het niet van belang dat men Jood is of Griek; daarbij is het niet van belang dat men slaaf is of vrije; daarbij is het niet van belang dat men man is of vrouw; want allen bent u één in Christus Jezus. — Galaten 3:28 (Herziene Statenvertaling

Lezen: Gal. 3:19-28

Wie? Wij allemaal, Jood of heiden, slaaf (werknemer) of vrije (werkgever) man of vrouw

Wat? Zijn één in Christus

Waar? In Zijn lichaam, in het koninkrijk van God

Waarom? Omdat er voor Hem geen onderscheid is naar onze positie. Voor Hem geldt dat we allemaal Zijn kinderen zijn

Wanneer? Wanneer we in Christus zijn en Hij in ons. Dit geldt dus voor iedereen die zijn of haar hart heeft geopend voor de Here Jezus

Waarvoor? Dat houdt niet in dat we ons rebels moeten gaan gedragen. De geest van rebellie huist nog maar al te vaak in Gods kinderen. Zodra je hoort: ‘ik moet niets’ kan je er welhaast zeker van zijn, dat men ermee is besmet, op zijn minst. Nee, we zijn allemaal behouden door het geloof in de Here Jezus, niemand is, wat dat betreft, meer of minder

Waartoe? Te lang is, op grond van een enkele tekst, de vrouw in de gemeente haar belangrijke plaats onthouden. We moeten niet in de eerste plaats kijken of iemand van een bepaald geslacht is, pf positie heeft, maar naar wie de Heilige Geest aanwijst, wanneer we op zoek zijn naar bepaalde taken of functies. Dat geldt trouwens niet alleen in de gemeente, ook in het dagelijks leven. Leiding door de Heilige Geest is de allerbelangrijkste sleutel tot succes. We zongen het vroeger al: Ben je blank, zwart, arm of rijk. Ieder is voor God gelijk (http://www.youtube.com/watch?v=qj_j-F5oXJ8)

Gebed: Dank U, Vader, dat U geen lievelingetjes hebt, maar dat we voor U, als kinderen, allemaal gelijk zijn. Leer ons, door Uw Geest, ook zo naar anderen te kijken

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.