Willen werken

Leave a comment Standard

Het is God, Die in u werkt zowel het willen als het werken, naar Zijn welbehagen. — Filippenzen 2:13 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Filippenzen 2:12-17

Wie? De God en Vader van ons en de Here Jezus Christus

Wat? Werkt in ons zowel het willen als het werken

Waar? In ons leven. Dit heeft niets met je redding te maken, al zou vers 12 dat wel lijken te zeggen. Maar het woord soteria betekent niet alleen redding, maar ook, heil, genezing, herstel etc

Waarom? Omdat het verlangen goed te doen en je behoudenis te bewerken van God uitgaat. Hij maakt dat je het wilt en dat je het ook kunt

Wanneer? Voorwaarde is dat we volledig afgestemd op en overgegeven zijn aan Hem. Dan pas kan Hij door ons heen werken, naar Zijn welbehagen

Waarvoor? Wanneer ons eigen ik niet meer in de weg zit, met alle pijn, verlangens, zonden etc. kan God in ons Zijn gang gaan om ons te doen lijken op Jezus. De Heilige Geest wil ons helemaal, alle kamers van ons huis. Niet maar een altaartje, maar Hij wil dat we Zijn tempel zijn.

Waartoe? Deze tekst is nogal eens misbruikt in de zwaardere kerken. Alsof God verantwoordelijk zou zijn voor onze redding of verwerping. Hij zou dan het willen en het werken om gered te worden bewerken. Maar dat wordt hier niet bedoeld. God heeft ons een vrije wil gegeven en zal daar dan ook nooit buiten gaan. Hij wil wel dat we ons overgeven aan Zijn wil,man kan Hij door ons heen werken. Dat is volledig overgave, wil jij, willen dat?

Gebed: Hier ben ik, Heer. Ik geef mij helemaal aan U. Al mijn pijn, verdriet, verlangens, gebroken dromen en lusten, ik leg ze af bij het kruis. Vul mij totaal met Uw Heilige Geest en gebruik mij, tot eer van Uw Naam
Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.