Ontwapening

Leave a comment Standard

Ontwapening

En Hij heeft u, toen u dood was in de overtredingen en het onbesneden zijn van uw vlees, samen met Hem levend gemaakt door u al uw overtredingen te vergeven, en het handschrift dat tegen ons getuigde, uit te wissen. Dit handschrift was met zijn bepalingen tegen ons gericht, en Hij heeft dat uit het midden weggenomen door het aan het kruis te nagelen. Hij heeft de overheden en de machten ontwapend, die openlijk te schande gemaakt en daardoor over hen getriomfeerd. — Kolossenzen 2:13-15 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Kolossenzen 2:4-15

Wie? Hij, de Here Jezus Christus, Overwinnaar

Wat? Heeft de overheden en de machten ontwapend , openlijk te schande gemaakt en daardoor over hen getriomfeerd

Waar? Aan het kruis van Golgotha en in de drie dagen in het dodenrijk erna

Waarom? Omdat het document, dat tegen ons getuigde, al onze zonden en tekortkomingen, is weggevaagd. Als de duivel ons aanklaagt op een zonde uit het verleden en de Archiefengel gaat op die datum zoeken, vindt hij niets. Uitgewist, volkomen schoongewassen

Wanneer? Toen Jezus in onze plaats stierf, riep Hij uit:’Het is volbracht’, wat zoveel betekent als voldaan. Er is voor de zonde betaald. Een en voor altijd

Waarvoor? Daarom heeft Hij de overheden en machten ontwapend en is satan een verlagen vijand. Alleen wij moeten hem niet weer herbewapenen. Dat kunnen we doen door vast te blijven houden aan zonden, waarvan we weten dat het verkeerd is, maar er niet tegen bestand lijken te zijn! Maar wanneer we ons er van bekeren en ze belijden voor God zijn ook die wapens hem weer uit handen geslagen

Waartoe? satan is gewoon een aartsleugenaar. Hij probeert ons er telkens weer onder te krijgen en ons te verlammen. Maar wanneer we gaan beseffen welke kracht er in ons woont, de Opstandingskracht, die Jezus uit de dood deed opstaan, en we de wapens gaan gebruiken die God ons geeft, moet hij wijken voor de machtige Naam van Jezus, de Naam boven alle naam. Besef je positie, neem niet langer genoegen met zwakheden, bekeer je er van en leef een overwinnend leven!

Gebed: U heeft zoveel voor ons gedaan, Here Jezus, ook dit weer. We hebben te maken met een verslagen vijand, maar met U zijn we meer dan overwinnaar. Dank U, Jezus

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.