Gods wil doen

Leave a comment Standard

Verblijd u altijd. Bid zonder ophouden. Dank God in alles. Want dit is de wil van God in Christus Jezus voor u. — 1 Tessalonicenzen 5:16-18 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: – 1 Tessalonicenzen 5:12-22

Wie? De lezers van de brief aan de Thessalonicenzen, toen en nu

Wat? Krijgen de opdracht om zich altijd te verblijden, zonder ophouden te bidden en God in alles te danken

Waar? In hun leven, overal en altijd

Waarom? Omdat dat Gods wil is. Lijkt misschien wel lastig, maar het is een levenshouding

Wanneer? Altijd, zonder ophouden, dat is dus 24/7

Waarvoor? Soms denken we dat als we ergens een keer voor bidden dat het genoeg is. Maar hier staat: zonder ophouden, niet als een kind dat zeurt, maar als een zoon van God die zijn autoriteit kent en pas stopt als er iets verandert. Je altijd verblijden betekent dat niet je omstandigheden je baas zijn, maar dat je, wat er ook gebeurt, jezelf geborgen weet in God. Niet om wat Hij doet, maar om wie Hij is

Waartoe? Onder alles danken is Idem dito. Juist door ons onophoudelijke gebed zijn de omstandigheden ons niet de baas, maar wij de baas over de omstandigheden. Dat is een veranderde manier van denken. Ik kom soms nog zoveel klagende en piepende gelovigen tegen, zo jammer. Dan denk ik, met een beetje meer olie van de Geest moet dat piepen toch wel verdwijnen. Neem je autoriteit, spreek tegen je probleem en pas deze drie principes toe. Het is Gods wil, dus altijd goed. Succes verzekerd

Gebed: In de naam van de Here Jezus Christus van Nazareth gebied ik iedere omstandigheid, die mij probeert er onder te krijgen te wijken. Ik sta op tegen iedere ziektemacht die mij probeert te knechten en tegen welk probleem ook, financieel, materieel, zakelijk, lichamelijk, geestelijk. Weet dat ik onophoudelijk zal blijven bidden totdat je verdwenen bent, dus je kunt maar beter maken dat je weg komt. Ik verheug me altijd en ben dankbaar voor alles wat op mijn pad komt, omdat God dat zal gebruiken om Zijn glorie, via mij, te laten zien. Dank U, hemelse Vader, voor de kracht, de Heilige Geest die in mij woont

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

 

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.