Voorbede voor evangelisatie

Leave a comment Standard

Voorbede voor evangelisatie
Ik roep er dan vóór alles toe op dat smekingen, gebeden, voorbeden en dankzeggingen gedaan worden voor alle mensen, voor koningen en allen die hooggeplaatst zijn, opdat wij een rustig en stil leven zullen leiden, in alle godsvrucht en waardigheid. — 1 Timoteus 2:1-2 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: 1 Timoteus 2:1-8

Wie? Paulus aan Timotheüs, zijn geestelijke zoon en via hem ook aan ons

Wat? Roept ons op smekingen, gebeden, voorbeden en dankzeggingen te doen voor alle mensen, koningen en hooggeplaatsten

Waar? In het land waar je woont, je kunt het ook kleinere trekken: in de stad (plaats) waar je woont

Waarom? opdat wij een rustig en stil leven zullen leiden, in alle godsvrucht en waardigheid, hier stopt het tekstgedeelte van vandaag maar vers 4 doet ook mee, dat God wil dat alle mensen worden gered

Wanneer? Voor alles, dus dat het hoog op de agenda staat. Niet even af en toe, maar telkens als we bidden.

Waarvoor? Met vers 4 erin betrokken zie je dat het bereiken van de verlorenen de hoogst prioriteit hoort te hebben binnen de gemeente, binnen het leven van een gelovige. Ik zeg dat niet omdat ik een evangelisatie ben, maar omdat de redding van mensen het kloppend hart van God is. Daniel Kolenda zei het vandaag zo op Facebook: ‘hoe kan het zijn dat iemand zegt een intieme relatie met God te hebben zonder een last voor het verlorene te dragen?’

Waartoe? We vieren straks Kerst, even daar gelaten hoe je dat doet, maar de bedoeling van Kerst was dat de Redder der wereld geboren werd voor een ‘wereld verloren in schuld’ Gebed voor hooggeplaatsten betekent dus de weg vrij bidden dat die boodschap aan de verlorenen, de mensen die Jezus (nog) niet kennen, gaat worden verteld. Met succes, opdat zij zich bekeren en leven.

Gebed: U hebt de redding van de mensen hoog op Uw agenda staan, Vader, want het kostte U Uw Zoon. Ik bid dat ook Uw volk dat gaat inzien en gaat doen wat nodig is om de oogst binnen te halen. Ik bid voor onze Koning en Koningin, voor de minister-president en het kabinet, voor alle burgemeesters en wethouders in onze steden en dorpen, opdat we een rustig en stil leven zullen leiden, niet achter de geraniums, maar om uw evangelie uit te kunnen dragen, omdat U niet wil dat er ook maar één ziel verloren gaat.

Op 9 en 16 februari, om 19:30 starten we in Barendrecht de cursus ‘Bidden voor de stad’ over dit onderwerp, uitlopend op een les over gebedswandelingen op 7 maart. Zie de voorlopigheid folder.
Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

 

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.