Oordeel en recht

Leave a comment Standard

Laat onder u Mijn verdrevenen verblijven, Moab; wees voor hen een schuilplaats tegen de verwoester. Als de onderdrukker omgekomen is, als het gedaan is met de verwoesting, als de vertrappers weggevaagd zijn van de aarde, dan zal er een troon gevestigd worden in goedertierenheid. Daarop zal blijvend Iemand zitten in de tent van David, Die oordeelt en recht zoekt, Die snel gerechtigheid brengt. — Jesaja 16:4-5(Herziene Statenvertaling)

Lezen: Jesaja 16:1-6

Wie? Het volk Israel

Wat? Wordt opgeroepen om Moab een schuilplaats te bieden

Waar? In het land Israel. Moab vertegenwoordigt hier de heidenvolken

Waarom? Omdat er een Heerser op de troon van David zal komen, Die oordeelt en recht zoekt, Die snel gerechtigheid brengt

Wanneer? Dat zal bij de tweede komst van de Here Jezus zijn, want om Hem gaat het

Waarvoor? De eerste keer was Zijn komst om ons te redden. Om de wereld met God te verzoenen. De tweede keer zal Hij afrekenen met Zijn vijanden, satan en zijn trawanten. Dan zullen recht en gerechtigheid zegevieren en Zijn heerschappij zal zijn voor eeuwig

Waartoe? Maar het is nog niet zo ver. Onze broers en zussen in de verdrukking smachten ernaar. Wij leven ons gezapige leventje met als enig probleem: wat zullen we eten met Kerst. Maar het gaat om Kerst niet alleen om het kindje in de kribbe, maar juist om de Man van smarten. Die boodschap moet gehoord worden: leven voor een ieder die gelooft

Gebed: Dank U, Here Jezus, dat U naar de aarde gekomen bent, als een kindje in de kribbe, maar ook als onze Verlosser aan het kruis. Wij bidden voor hen die. Rellen gaan, als ze U niet gaan kennen, wij bidden voor hen die vervolgd worden. Vertroost hen, kom langszij, geef hen bovennatuurlijke kracht.

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

 

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.