Overgave

Leave a comment Standard

Zo zal ik U loven in mijn leven, in Uw Naam zal ik mijn handen opheffen. Mijn ziel zal als met vet en overvloed verzadigd worden; mijn mond zal roemen met vrolijk zingende lippen. Psalm 63:5,6 (HSV)

Lezen: Psalm 63

Wie? David, de schrijver van deze Psalm

Wat? Zegt dat Hij de Here zal loven in zijn leven, in Zijn Naam zijn handen opheffen, zijn mond zal roemen met vrolijk zingende lippen

Waar? In zijn leven, dat is feitelijk altijd, ongezien de omstandigheden. David schrijft dit terwijl hij in de woestijn van Juda is

Waarom? Het loon van lofprijs is overvloed. Ingrediënten voor een feestmaal. God beloont de lofprijs.

Wanneer? Vooraf. Hij prijst en dankt God vooraf. Dat is een bijbels principe. De muren van Jericho vielen pas na het gejuich. De Here Jezus dankte voor het wonder van de vermenigvuldiging van de broden en de vissen

Waarvoor? Het heeft te maken met vertrouwen. Dankbaar zijn achteraf, is vaak al moeilijk genoeg. Denk aan de 10 melaatsen. Maar God danken voordat het gebeurt is, naar wereldse maatstaven gezien, helemaal gek. Maar het betekent dat je Hem vertrouwt voordat je het ziet. Dat is geloof wat bergen doet verzetten

Waartoe? Hem loven en prijzen, met je lippen (vers 4) je leven, je handen en je mond, met alles wat je hebt in feite, is een levensstijl. Ik weet dat er mensen zijn die moeite hebben met het opsteken van hun handen. Toch is dat volkomen schriftuurlijk. Ook dat is weer een teken van overgave. Zoals een kind de handen in de lucht steekt om opgepakt te worden als het moe is of verdriet heeft. Zoals boeven de handen omhoog moeten steken als ze gearresteerd worden. Overgave. Het zegt: Heer ik kan het niet alleen. Fijn, zegt Vader dan, pas nù kan Ik je helpen. Soms moet je iets overwinnen, uit jezelf of uit je traditie. Maar het is echt bevrijdend. Geef Hem eer met je lichaam!

Gebed: Ja, Heer, ik geef me volledig aan U over, ik kan het niet alleen. Ik wil dat mijn leven een leven van lofprijs en aanbidding is, voor U, de enige ware

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.