Verboden te vissen

Leave a comment Standard

Wie is een God als U, Die de ongerechtigheid vergeeft, Die voorbijgaat aan de overtreding van het overblijfsel van Zijn eigendom? Hij zal niet voor eeuwig vasthouden aan Zijn toorn, want Hij vindt vreugde in goedertierenheid. Hij zal Zich weer over ons ontfermen, Hij zal onze ongerechtigheden vertrappen, ja, U zult al hun zonden werpen in de diepten van de zee. — Micha 7:18-19 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Micha 7:14-20

Wie? Niemand. Niemand is een god als U. De Naam Micha(el) betekent dat ook: Wie is als God

Wat? Die ongerechtigheid vergeeft, voorbijgaat aan de overtredingen. Die niet voor eeuwig vasthoudt aan Zijn toorn, onze zonden werpt in de diepten van de zee

Waar? In de hele wereld niet. Geen enkele godsdienst, religie of wat dan ook is gebaseerd op genade. Alleen het evangelie van Jezus Christus

Waarom? Omdat God genadig, geduldig en barmhartig is, rijk aan goedertierenheid.

Wanneer? Dat is Hij ALTIJD. We leven nog in het heden van de genade. Nu is de tijd om het de mensen te vertellen. Geen veroordeling meer, geen verplichtingen meer, geen inspanningen meer, alleen genade

Waarvoor? Corrie ten Boom zei over deze tekst, dat er bij die zee een bordje staat: verboden te vissen. En wat doen wij mensen dat graag. Hiermee kiezen we eigenlijk de kant van de aanklager ipv die van de HERE God. Dag en nacht klaagt hij ons aan, maar er is niets meer te vinden. Er is geen veroordeling meer voor wie in Christus Jezus zijn (Rom.8:1)

Waartoe? Wat een heerlijke boodschap om dit jaar meer te beginnen. Wat je ook gedaan hebt in het afgelopen jaar, hoe je het misschien verbruid hebt, tegen wat voor mislukkingen je bij jezelf bent aangelopen en misschien bent teleurgesteld. Er is altijd een nieuw begin. Iemand reageerde op het Gratis Geschenk: wat als je nu ernstig gezondigd hebt en bent teruggevallen? Je mag altijd terug komen bij God. Altijd? Altijd! Hij is en blijft onze Vader en wij blijven Zijn kinderen. Hij staat op de uitkijk! Niet langer wachten, keer terug naar Hem en koester je in Zijn liefde.
Ik wens alle lezers van deze Opfrissers een gezegend 2015, zonder veroordeling en met nieuwe kansen

Gebed: Dank U, wel, lieve Vader, dat U genadig bent en vergeeft. Dat er aan Uw liefde geen voorwaarden zitten, maar dat U onvoorwaardelijk van ons houdt. Dat evangelie mogen we ook in 2015 weer verspreiden. Daar mogen we ons in dit nieuwe jaar weer aan laven. Geen veroordeling, alleen Uw liefdevolle genade, door de Here Jezus

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.