Blij zijn om verdrukking

Comment 1 Standard

En dat niet alleen, maar wij roemen ook in de verdrukkingen, omdat wij weten dat de verdrukking volharding teweegbrengt, en de volharding ondervinding en de ondervinding hoop. — Romeinen 5:3-4 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Romeinen 5:1-11

Wie? Paulus aan de gelovigen in Rome

Wat? Roemt niet alleen in zijn redding, de hoop van de heerlijkheid Gods (vers 2), maar ook in de verdrukking

Waar? Waar hij zich bevindt, op weg, tijdens zendingsreizen, overal

Waarom? Omdat hij weet dat de verdrukking volharding teweegbrengt, en de volharding ondervinding en de ondervinding hoop

Wanneer? Wanneer wij voor ons geloof uitkomen, er niet omheen draaien. Mensen kunnen dat niet altijd waarderen. Soms gebeurt het heftig, zoals nu in Irak door IS, maar het kan ook fnuikend, op je werk, net niet die functie krijgen die je zou verdienen e.d. Of mensen vallen ineens stil als jij binnenkomt. Dat.

Waarvoor? Waarvoor is dat nu juist een reden om je te verblijden en te roemen? Ik kan me heel goed voorstellen dat onze broeders en zusters, die om wille van hun geloof vervolgd worden, daar nu echt geen zin in hebben.

Waartoe? Het groeit tegen de klippen op wordt er wel eens gezegd en men bedoelt dan tegen de weerstand in. Vervolging, verdrukking laat wel zien wie ècht een relatie heeft met Jezus, ook als dat je leven kan kosten. Je geloof wordt sterker, omdat je ook niets anders meer hebt, dan alleen op God vertrouwen. Het bloed der martelaren is het zaad der kerk, is wel eens gezegd. We zien dat nu ook in China,maar de kerk meer vrijheid krijgt. Wij moeten bidden voor onze vervolgde broeders en zusters, maar wist je dat zij juist voor òns bidden, dat ons geloof niet verslapt?

Gebed: Ja, Heer, wij bidden voor allen, die, op wat voor manier ook, verdrukking of vervolging aan den lijve ondervinden. Zegen hen, geef hen volharding en een vast vertrouwen in U. Tegelijkertijd bidden wij ook voor ons, die niet verdrukt of vervolgd worden. Ook juist hier volharding omdat het hier zo makkelijk is en de verleiding zo groot

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Een gedachte over “Blij zijn om verdrukking

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.