Lastdragers

Leave a comment Standard

Lastdragers

Draag elkaars lasten, en vervul zo de wet van Christus. — Galaten 6:2 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Galaten 6:1-10

Wie? Wij, discipelen van de Here Jezus

Wat? Moeten elkaars lasten dragen

Waar? In ons leven en onze omgang met andere mensen

Waarom? Omdat we zo de wet van Christus vervullen. Zijn nieuwe gebod was: Heb elkaar lief

Wanneer? Altijd, een discipel van Jezus ben je 24/7

Waarvoor? Het gaat hier om iemand die weer gevallen is in een zonde. We moeten dan niet (ver)oordelen, maar de ander juist bij staan en aansporen. Vermanen heeft in het Nederlands altijd die beschuldigende ondertoon, van dat mag je niet meer doen, hoor! Maar het Griekse woord betekent aanvuren, aanmoedigen, mee op weg gaan

Waartoe? Roddel en achterklap horen absoluut niet thuis in de gemeente van Christus, maar wat wordt het veel gedaan. Laten we in plaats van over iemand te praten, naast hem of haar gaan staan en een stuk van die last overnemen. Dan gaan we de wet vervullen. Zoals Jezus onze (zonde) last gedragen heeft, mogen wij dat voor anderen doen. Tof hè?

Gebed: U hebt ons aan elkaar gegeven, om elkaar aan te moedigen, te helpen en te troosten en om elkaars lasten te verlichten. Zo wilt U dat de gemeente functioneert. Ik belijd, dat ik dat niet altijd voor ogen heb. Maar help ons, Heer, om zo te zijn, zoals U wilt

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.