Onbegrensde Genade en Vrede

Leave a comment Standard

Moge genade en vrede voor u vermeerderd worden door de kennis van God en van Jezus, onze Heere. Immers, Zijn Goddelijke kracht heeft ons alles geschonken wat tot het leven en de godsvrucht behoort, door de kennis van Hem Die ons geroepen heeft door Zijn heerlijkheid en Zijn deugd. — 2 Petrus 1:2-3 (Herziene Statenvertaling

Lezen: 2 Petrus 1:1-15

Wie? U: hen die een even kostbaar geloof ontvangen hebben als de schrijver, Petrus, door de gerechtigheid van onze God en Zaligmaker, Jezus Christus: (vers 1)

Wat? Wordt gevraagd dat de genade en vrede vermeerderd zullen worden. Niet mogen. zullen Ik hoor dat zo vaak vragen of iets mag. Moge is hier gebruikt als aanvoegende wijs en heeft niets te maken of iets mag. Het is de wens dat het zal gebeuren.

Waar? In de levens van de lezers, dus ook van ons. We hebben er nooit genoeg van, er is altijd meer

Waarom? Omdat Zijn Goddelijke kracht ons alles geschonken heeft wat tot het leven en de godsvrucht behoort, doordat we Hem hebben leren kennen

Wanneer? Wanneer we weten dat we door Hem geroepen zijn door Zijn heerlijkheid en deugd

Waarvoor? Daarom hebben we steeds meer genade nodig. Genade voor onszelf en genade voor de ander. Wat staan we toch snel klaar met ons oordeel, we hebben overal een mening over en spuien dat op de sociale media. Zonder te beseffen waarom iemand iets post. Ellenlange discussie het gevolg, met als resultaat: hete hoofden koude harten

Waartoe? Daarom moeten we steeds meer leren leven vanuit de genade van de Herre Jezus. Hoe ging Hij om met de Samaritaanse vrouw en de overspelige vrouw? Liefde en begrip, en geen veroordeling. Dat is de echte vroomheid. Dat is discipelschap. En de Goddelijke kracht in ons stelt ons ertoe in staat. Moet je die wel in je hebben natuurlijk 🙂

Gebed: Ja, dank U, Heer, voor Uw genade en vrede. Genade, onverdiende gunst en vrede die alle verstand te boven gaat. Geen religie van regels en wetten, maar relatie, waardoor je dingen doet of laat. U bent zo geweldig!

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7WsGenade, vrede, onverdiende gunst

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.