Schatje!

Leave a comment Standard

Schatje!

Het Koninkrijk der hemelen is ook gelijk aan een schat, in de akker verborgen, die iemand vond en verborg; en van blijdschap daarover gaat hij heen en verkoopt alles wat hij heeft, en koopt die akker. — Matteus 13:44 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Matteus 13:44-46

Wie? Deze gelijkenis kan je op twee manieren uitleggen, dan is de mens degene die de Schat, Jezus, vindt en alles opgeeft om Hem te volgen. Vandaag wil ik de andere manier belichten. Die Iemand is dan de Here Jezus zelf

Wat? Hij liet alles achter, Zijn hemelse waardigheid, Hij legde alles af om naar de wereld te komen en om ons te kopen

Waar? Vanuit de hemel, hier op aarde

Waarom? Omdat Hij jou zo waardevol vond en nog steeds vindt. Hij ziet toekomst in jou

Wanneer? Iedere dag weer opnieuw. Natuurlijk hebben we allemaal onze fouten en zonden, maar die heeft Hij vergeven.

Waarvoor? Hij kocht ons met Zijn eigen bloed. We kunnen het accent leggen op al onze fouten, maar God de Vader ziet ons aan door Zijn Zoon. Al onze zonden ZIJN vergeven. God houdt van ons, Hij vindt ons een schat. Te vaak is er over je gezegd dat je niets waar bent, nutteloos, dat het beter was als je niet geboren was en noem maar op

Waartoe? Maar God de Vader en Jezus, Zijn Zoon, vinden je helemaal het einde. Je bent kostbaar. Ga maar voor de spiegel staan en zeg het tegen je zelf: ‘Ik ben waardevol, God houdt van me en Jezus kocht mij tegen een hoge prijs’ Reken af met dat negatieve zelfbeeld. Je bènt niet minderwaardig, je bent een schat!

Gebed: Dank U, Here Jezus, dat U mij zo waardevol vond, dat U alles aflegde in de hemel en mens werd voor mij om mij te kopen. U vond mij, U kocht mij. Ik ben Uw schat! Amen.

A.s. Woensdagavond starten we de cursus SCHATGRAVEN, hier in Dordrecht. Je kunt nog mee doen geef je op op http://www.ongekend.tk

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.