Te wapen

Leave a comment Standard

Want al wandelen wij in het vlees, wij voeren geen strijd naar het vlees. De wapens van onze strijd zijn immers niet vleselijk, maar krachtig door God, tot afbraak van bolwerken. — 2 Korintiers 10:3-4 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: 2 Korintiers 10:1-11

Wie? Wij, discipelen van Koning Jezus

Wat? Leven in ons sterfelijke lichaam, maar voeren geen strijd tegen mensen

Waar? In de geestelijke wereld. We moeten leren onderscheiden welke strijd geestelijk is en welke niet. Geestelijke strijd voer je op een geestelijke manier

Waarom? Omdat wij krachtige, explosieve wapens hebben, die bolwerken kunnen vernietigen

Wanneer? Wanneer wij die geestelijke strijd aangaan. Gebed is daarbij de manier, waarin we de geestelijke wereld betreden en, bekleed met de wapenrusting van Efeze 6, met de wapens van Openbaring 12:11, de strijd in gaan

Waarvoor? De meeste bolwerken zitten in ons eigen denken (daarom moet ons denken ook vernieuwd worden (Rom.12:2) en de gezindheid van Jezus Christus krijgen (Fil. 2:5), maar ook in het denken van hen die verloren gaan, moeten bolwerken worden geslecht.

Waartoe? Lee E. Thomas, de schrijver van het boekje ‘Doeltreffend Bidden voor Verloren mensen’ wat wij gratis weggeven, stelt in dat boekje, dat de enige zonde die mensen uit de hemel houdt, de zonde van ongeloof is. Maar er zijn wel vaak zonden die zich versterkt hebben in iemands denken, wat een bolwerk geworden is, wat dat ongeloof verdedigt. Wanneer dat bolwerk geslecht is, is de weg naar het hart vrij en geven mensen zich over. Onze geestelijke wapens kunnen die bolwerken slechten, wanneer wij doeltreffend gaan bidden en mensen gered gaan worden. Te wapen!

Gebed: Ik slecht ieder bolwerk, opgeworpen tegen de kennis van God, in het denken van hen voor wie ik bid. Ik vermorzel, verpletter dat, met mijn gebed, zodat de weg open zal gaan en zij hun hart voor Koning Jezus zullen openen

Het gratis boekje is te bestellen op http://www.doeltreffendbidden.tk

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.