Fijngevoelig

Leave a comment Standard

En dit bid ik dat uw liefde nog steeds overvloediger wordt in kennis en alle fijngevoeligheid, opdat u kunt onderscheiden wat wezenlijk is, opdat u oprecht bent en zonder aanstoot te geven tot de dag van Christus, vervuld met vruchten van gerechtigheid, die door Jezus Christus zijn, tot heerlijkheid en lof van God. — Filippenzen 1:9-11 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Filippenzen 1:9-11

Wie? Paulus aan de discipelen in Fillipi en via hen ook aan ons

Wat? Bidt dat onze liefde nog steeds overvloediger wordt in kennis en alle fijngevoeligheid. Er is nooit genoeg, maar altijd meer liefde nodig

Waar? Voor en met elkaar, als gemeente en zeker ook naar hen die ‘buiten’ zijn

Waarom? Opdat we kunnen onderscheiden wat echt belangrijk is, waar het op aan komt, oprecht en zonder aanstoot te geven, vervuld met vruchten van gerechtigheid

Wanneer? Tot aan de dag van Christus, Zijn wederkomst, tot heerlijkheid en lof van God

Waarvoor? Het sleutelwoord is fijngevoeligheid. Sommigen denderen als olifanten in een porseleinkast overal doorheen, ontzettend veel kapot makend. De letter predikend en niet de Geest. Zovelen zijn beschadigd door, ongetwijfeld goed bedoelende, maar niet zo fijngevoelige, christenen.

Waartoe? Onze manier van mensen benaderen is zo ontzettend belangrijk. We staan zo snel met ons vingertje klaar: je doet het niet goed, dat is zonde! Maar kijk naar Jezus met de Samaritaanse vrouw en de overspelige vrouw. Zijn benadering was niet veroordelend, maar vol liefde. En ja, Hij zei dat het anders moest, maar zo vol genade. Zo kijkt Hij naar jou en mij, zo moeten wij naar anderen kijken, ook dat is Hem navolgen. Een vrucht van de gerechtigheid.

Gebed: Dank U, Jezus, voor Uw liefde en genade voor mij. Leer mij, door Uw Geest, ook zo naar anderen te kijken, zoals U naar mij kijkt.

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.