Zand der zee

Comment 1 Standard

Toch zal het aantal Israëlieten zijn als het zand van de zee, dat niet gemeten en niet geteld kan worden. En het zal gebeuren dat in de plaats waar tegen hen gezegd is: U bent niet Mijn volk, tegen hen gezegd zal worden: kinderen van de levende God. — Hosea 1:10-11 (Herziene Statenvertaling) (NBV heeft andere versnummering)

Lezen: Hosea 1

Wie? Het aantal Israëlieten = de afstammelingen van Jacob

Wat? Zal zijn als het zand der zee, ontelbaar dus. Zij zullen weer kinderen van de levende God benoemd worden

Waar? In het land Israël, wat men nu vaak Palestina noemt, een naam die nergens op slaat, maar verzonnen is om de Joden pijn te doen, het verwijst naar de Filistijnen. Het Palestijnse volk bestaat dan ook niet, het zijn Arabieren, die daar gedropt zijn, toen de joden terugkeerden naar Israel, het beloofde land, of zo je wilt, Kanaän

Waarom? God is gescheiden van zijn bruid, Israël, vanwege haar overspel met andere goden. Maar in Zijn liefdevolle genade, neemt Hij haar weer terug

Wanneer? Straks, wanneer heel Israël zal erkennen dat Yeshua de Messias is en dan ook behouden kan worden. Want er is geen andere naam onder de hemel gegeven door wie men behouden kan worden, Joods of niet, dan de naam van Yeshua

Waarvoor? Petrus verwijst naar deze tekst juist met verwijzing naar ons, gelovigen uit de heidenen. Ook wij waren eens niet Zijn volk, maar door geloof, zijn wij nu ingelijfd in de belofte

Waartoe? Gods plan is niet alleen Israël, Gods plan is de wereld. Dat Israël daar een belangrijke plaats inneemt is iets anders. Maar jij en ik en alle mensen om ons heen liggen God na aan het hart. Voor iedereen is het evangelie de kracht Gods tot behoud, door geloof te ontvangen, uit genade. Bid voor de vrede van Jeruzalem, voor het joodse volk, maar bovenal dat zij een openbaring zullen krijgen van Yeshua HaMessiach, de Zoon van de levende God!

Gebed: Ik dank U, Heer voor het Joodse volk en voor al Uw beloften voor hen. Ik bid om bescherming en de uitvoering van Uw plan met hen, maar bovenal dat zij weer Uw volk zullen worden, door de Messias, Yeshua aan te nemen als hun Heiland en Verlosser

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

.

Advertenties

Een gedachte over “Zand der zee

  1. ja hoor er is maar 1 volk Gods zij die behoren bij de gemeente van Jezus,er is geen apart volk in het midden oosten ,iedereen kan door bekering toetreden,zelfs moslims of palestijnen,en de joden

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.