Een toegewijd offer

Leave a comment Standard

Ik roeP u er dan toe op, broeders, door de ontfermingen van God, om uw lichamen aan God te wijden als een levend offer, heilig en voor God welbehaaglijk: dat is uw redelijke godsdienst. — Romeinen 12:1 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Rom. 12:1-8

Wie? Paulus aan de broeders en zusters in Rome en via hen ook ons

Wat? Roept ons op onze lichamen aan God te wijden als een levend offer, heilig en aangenaam voor God. Onze lichamen, Hij is in ons gehele zijn geïnteresseerd. Daar hoort ons lichaam dus ook bij

Waar? Hier en nu

Waarom? Dat is onze redelijke eredienst, onze dienst aan God, niet alleen uiterlijk, maar ook innerlijk, niet alleen in ons binnenste, maar ook zichtbaar voor anderen

Wanneer? Ook hier geldt weer, ieder moment van de dag. We zijn Hem toegewijd, of niet, niet af en toe, maar altijd

Waarvoor? Een offer? Maar Jezus heeft toch alles betaald? Jazeker, het volbrachte werk is volkomen. Daar hoeft niets meer aan toegevoegd te worden. Toch vraagt Paulus hier toewijding (Andere vertalingen:offer(ande, wat het Griekse woord ook betekent) met een beroep op de barmhartigheid van God, Zijn genade dus

Waartoe? Genade is de kracht in ons om te veranderen. Genade wil niet zeggen dat we maar aan kunnen leven en doen wat we willen. Nee, juist door toedoen van genade in ons verandert en vernieuwt ons denken (vers 2) en worden we toegerust om de wil van God te doen: het goede, het welgevallige en het volmaakte. Dat kunnen we niet uit onszelf, maar door ons lichaam, ons hele zijn aan Hem toe te wijden zeggen we als het ware: hier ben ik, Heer, ga Uw gang. Genade is gratis, maar het kost je alles

Gebed: Heer ik geef U mijn hart, ik geef U mijn ziel. ik leef alleen voor U, leid de weg die ik ga, elk moment dat ik besta, Heer doe Uw wil in mij (Opw. 510)

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.