DNA bekend

Comments 5 Standard

Maar allen die Hem aangenomen hebben, hun heeft Hij macht gegeven kinderen van God te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven; die niet uit bloed, niet uit de wil van vlees en ook niet uit de wil van een man, maar uit God geboren zijn. — Johannes 1:12-13 (Herziene Statenvertaling)

Maar allen die Hem aangenomen hebben, hun heeft Hij macht gegeven kinderen van God te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven; die niet uit bloed, niet uit de wil van vlees en ook niet uit de wil van een man, maar uit God geboren zijn. — Johannes 1:12-13 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: — Johannes 1:1-14

Wie? Iedereen, die Hem, de Here Jezus, het levend geworden Woord, aanneemt

Wat? Heeft het recht, de volmacht een kind van God te zijn

Waar? Hier op aarde is zichtbaar wat zich in de hemelse gewesten afspeelt

Waarom? Dat is de wil van God, dat alle mensen worden gered, wie in Zijn Naam gelooft, is dat

Wanneer? Op het moment dat iemand Hem aanneemt, wordt hij of zij opnieuw geboren, dus uit de wil van God

Waarvoor? Zovelen die wij op straat tegen komen, ook die iedere zondag in de kerk zitten, weten dat niet. Zij weten niet of zij wel naar de hemel gaan, als ze op dat moment zouden sterven. Ik vind dat zo oneindig droevig. Wat wordt ze in de kerk geleerd? Kijk je wel eens naar DNA onbekend? Triest als je niet weet wie je Vader is toch,masker voor de Vader. Wanneer je de zekerheid van het geloof niet kent, zul je je ook nooit uitstrekken naar meer van Hem

Waartoe? Eigenlijk worden ze beroofd van het kindschap. Ik weet niet of ik een kind van God ben, hoor je dan. Het moet je gegeven worden, klinkt het heel vroom. Nu, het is je gegeven, toen Jezus stierf kwam het aanbod van de genade beschikbaar voor de HELE wereld. Alleen zij die het aangenomen hebben, zullen het ontvangen. Genade is een geschenk, je hoeft het alleen maar aan te nemen. Je DNA ìs op dat moment veranderd in Goddelijk DNA, je bent uit Hem geboren

Gebed: ik bid zo, Vader, dat Uw aanbod aan ons om kinderen van U te worden, zal worden bekend gemaakt, in de kerken, waar men zich dat nog niet durft toe-eigenen en ook op straat. Het bloed van U, Here Jezus, is genoeg voor de redding van de hele wereld!

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

 

5 gedachtes over “DNA bekend

  1. Beste Arie,

    Ik lees iedere dag al sinds een half jaar met plezier je opfrissers.

    Ik mag weten een kind van God te zijn, doordat Hij mij in genade heeft aangenomen. Ik ben opgevoed in de Ger Gem, en voor mij was Romeinen 10:9 de tekst die mijn ogen open deed. Uiteindelijk bedoelen we hetzelfde, maar in mijn optiek is het niet volledig wat je schrijft, want we kunnen alleen uit God geboren staat er in vers 13 en niet uit de wil van een man. Daarmee wordt toch bevestigd dat we niet zelf God kunnen aannemen? Niettemin moeten we in Jezus geloven als Verlosser, dan zal Hij redden. Terugkijkend is dan God die dit in ons werkt, beide het willen en het werken. Dit laatste miste ik in het stuk, en moest toch even van mijn hart.

    Gods zegen op je werk!

    Groeten Elbert

    • Vlak voordat de Here Jezus stierf, riep Hij uit: Het is volbracht. D.w.z. alles is gedaan. Het werk van God uit was klaar.
      Wanneer we daarna gaan zitten wachten totdat God weer wat doet, kunnen we de boot missen. Hij biedt ons Zijn genade aan, gratis en voor niets, jij mag het pakken, that’s it. Zou het anders aan God liggen dat er mensen verloren gaan, omdat Hij het bij hen niet bewerkt heeft?

  2. Zeker ligt het niet aan God als de mens Zijn offer niet aanneemt, de mens wordt voor Gods rechterstoel geoordeeld, dus is ook verantwoordelijk voor zijn keuzes. Maar de mens uit zichzelf is geneigd God en zijn naaste te haten, en vandaar dat in vers 13 er staat: “niet uit de wil van vlees en ook niet uit de wil van een man, maar uit God geboren zijn”. Daarmee is het een wonder van genade, dat God ons grijpt (en dat werkt de Heilige Geest in ons als we JA tegen Hem zeggen), nog groter en niet klein te krijgen.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.