Vriendelijk voor allen

Comments 3 Standard

Een dienstknecht van de Heere moet geen ruzie maken, maar vriendelijk zijn voor allen, bekwaam om te onderwijzen, en iemand die de kwaden kan verdragen. Hij moet met zachtmoedigheid hen onderwijzen die zich verzetten. Misschien geeft God hun eens bekering, zodat zij tot erkenning van de waarheid komen en zij weer mogen ontwaken uit de strik van de duivel, door wie zij levend gevangen waren om zijn wil te doen. — 2 Timoteus 2:24-25 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: 2 Timoteus 2:14-26

Wie? Een dienstknecht van de Heer, jij en ik dus

Wat? Moet geen ruzie maken, maar vriendelijk zijn voor allen en bekwaam om te onderwijzen en iemand die de kwaden kan verdragen

Waar? In de gemeente, maar zeker ook daarbuiten

Waarom? Misschien dat zij eens bekeerd zullen worden, zodat ze tot erkentenis van de waarheid zullen komen en zij weer ontwaken uit de strik van de duivel, door wie ze gevangen zijn om zijn wil te doen

Wanneer? Onze houding ten opzichte van hen, kan dus bepalend zijn

Waarvoor? Discussie, zie vers 16, heeft dus geen nut, het kan zelfs dodelijk zijn, voor hen die er naar luisteren. We moeten altijd in liefde blijven, hoe moeilijk het ook soms ook is. Het gaat niet om ons gelijk, het gaat om de eer van God en het behoud, de redding van mensen, zelfs dwaalleraren

Waartoe? Op dit moment sta ik onder vuur van Staat Geschreven. Ik heb ze uitgenodigd een keer mee de straat op te gaan, want ik heb geen zin in discussie. Bid ook voor mij om wijsheid en liefde. Het gaat om de eer van God, niet om de mijne!

Gebed: dank U wel, Heer, dat U een God bent, die alle mensen op het oog heeft. U heeft ons ervoor uitgekozen om dat te gaan vertellen. Ik bid om wijsheid en liefde voor allen die Uw reddende en genezende kracht (nog) niet kennen en het zelfs belachelijk maken. Dat zij ooit tot erkenning van de waarheid zullen komen

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

3 gedachtes over “Vriendelijk voor allen

  1. Beste Arie, sterkte met de aantijgingen van staatgeschreven.nl, pijnlijk hoe Gods werk daar belachelijk wordt gemaakt. Hopelijk troost dit Bijbelgedeelte en helpt het je om zachtmoedig te zijn. Gods zegen!

    Groeten Elbert

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.