Zieke gezond

Comments 2 Standard

En het gelovig gebed zal de zieke behouden en de Heere zal hem weer oprichten. En als hij zonden gedaan heeft, zal hem dat vergeven worden. — Jakobus 5:15(Herziene Statenvertaling)

Lezen: Jakobus 5:13-20

Wie? De zieke

Wat? Zal door het gelovig gebed gezond, behouden, gered worden. Het woord wat hier voor ziek wordt gebruikt kan zelfs op een ernstige ziekte duiden

Waar? In zijn huis, hij of zij moet de oudsten van de gemeente roepen, kan er dus blijkbaar niet naar toe gaan, zo ziek of bedlegerig. Oudsten duidt hier trouwens niet op een functie, maar op ouder in het geloof

Waarom? Omdat, op het gelovig gebed, de zieke zal worden opgericht door de Here Jezus, de Kurios

Wanneer? Er staat niet bij direct, soms kan het even duren. Feit is dat het moet gebeuren. Helaas gebeurt het nog niet zo vaak in veel gemeenten, omdat men bang is voor mislukking

Waarvoor? Er staat dus het gelovig gebed, niet het geloof van de zieke. Helaas is daar in het verleden, en nog wel, veel fout gegaan. ‘Je geneest niet, omdat je niet genoeg geloof hebt’, werd er dan gezegd. Dan heb je naast je ziekte ook nog een schuldgevoel. Juist op straat merken we dat bij ongelovigen de genezing eerder komt!

Waartoe? Nee, de verantwoording ligt bij de bidder, het is op diens gebed dat de zieke weer gezond wordt. Okay, nu snap ik waarom zoveel mensen het eng vinden om voor zieken te bidden. Toch geloof ik dat wanneer we, met elkaar, deze dingen weer gaan geloven en toepassen, we ook weer velen wonderen en genezingen zullen gaan zien We kunnen immers staan op het Woord van God? Hij belooft het tenslotte. En wat Hij belooft, dat doet Hij. Want genezing hoort bij het reddingsplan van God!

Gebed: Dank U, Heer, voor Uw beloften, ook voor genezing. De instructies zijn duidelijk, geef ons (meer) geloof en vertrouwen, opdat we kunnen afrekenen met de listen van de boze, die komt om te vernietigen en te roven en te slachten. U stierf aan het kruis, Here Jezus, en U nam ook onze ziekten mee, want door Uw striemen ZIJN we genezen!

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

2 gedachtes over “Zieke gezond

  1. Dag Arie, je stelt dat ook niet-ouderlingen ook ziekenzalving kunnen doen, maar dat staat er toch niet? In Jakobus 5:14 staat volgens mij duidelijk ouderlingen der Gemeente. Die volgens 1 Kor 12:9 de gave van gezondmaking heeft gekregen door de Geest, vanuit onderscheiding der gaven.

    Groeten Elbert

    • Nee, er staat niet oudsten der gemeente, er staat oudsten. Het zelfde woord woord bijvoorbeeld gebruikt voor de oudere broeder in de gelijkenis van de verkoren zoon. Iedere gelovige kan iemand genezen, vergelijk Marc. 16:17, het zijn de tekenen die de gelovigen volgen. Iedereen, die in de Heilige Geest gedoopt is, heeft de gaven van de Geest. Het zijn niet jouw gaven, maar die van Hem, die ons ter beschikking staan

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.