Groeien in genade

Leave a comment Standard

U dan, geliefden, omdat u dit van tevoren weet, wees op uw hoede, zodat u niet door de dwaling van normloze mensen wordt meegesleept en afvalt van uw eigen vastheid. Maar groei in de genade en kennis van onze Heere en Zaligmaker Jezus Christus. Hem zij de heerlijkheid, zowel nu als in de dag van de eeuwigheid. Amen. — 2 Petrus 3:17-18 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: 2 Petrus 3:17,18

Wie? De mensen aan wie Petrus schrijft en die hij geliefden noemt, direct aan hen, maar nu ook aan ons

Wat? Moeten op onze hoede zijn voor dwalingen van normloze mensen, zodat we zouden afvallen van onze eigen vastigheid in Christus en gaan opgroeien in de genade en kennis van de Here Jezus

Waar? In ons leven van alle dag. Hoe meer we groeien en Hem kennen, hoe standvastiger we zullen zijn en hoe meer dat te merken is aan ons

Waarom? Omdat wanneer we nog niet zo gegroeid zijn, we open staan voor allerlei leringen en dwalingen van mensen. De een leert alles is genade en je rommelt maar wat aan, de ander zegt je moet je daar en daar aan houden enz.

Wanneer? Iedere dag weer opnieuw moeten we groeien, dat doe je door te eten: van het Woord, van het versterken van je relatie met Jezus, stille tijd en gebed

Waarvoor? Daarom is groeien in genade en kennis van Jezus zo belangrijk. Beseffen dat je er geen grammetje aan toe kunt voegen, maar ook open staan voor veranderingen in je leven die God bij je wil doen. Genade is de kracht in je om te veranderen

Waartoe? Dan zien we het werk van God in ons gestalte krijgen. Dan word je geestelijk vet en kan je ook tegen een stootje. Maar het begint klein. Iemand die pas tot de Heer gekomen is, brengt nu bloemen mee voor zijn vrouw, iets wat hij nooit deed. Hij straalt uit zijn ogen en heeft een heldere kijk, terwijl die vroeger altijd nors was, hij praat over van alles en nog wat, terwijl hij vroeger gesloten was en Jezus is zijn alles. Dat is groeien, we zien hem per week aankomen 😉

Gebed: dank U, Heer, voor het wondere werk van Uw genade. Het laat ons niet onberoerd, nee het verandert ons juist, door de kracht van Uw Geest. U, Here Jezus, wil ik meer en meer kennen en groeien in de genade, want ik wil meer!

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.