Kind van God

Leave a comment Standard
image110

image110

Ziet, welk een liefde ons de Vader heeft gegeven, dat wij kinderen Gods genoemd worden, en wij zijn het (ook). — 1 Johannes 3:1 (NBG)

Lezen: 1 Johannes 3

Wie? Wij: diegenen die de Here Jezus hebben aangenomen als hun Redder en Verlosser

Wat? Worden kinderen van God genoemd, omdat we het ook zijn

Waar? God noemt ons zo in de hemel, waar het effect heeft op de aarde

Waarom? Iedereen die Hem heeft aangenomen, is uit God, opnieuw geboren.

Wanneer? Wanneer je Hem hebt uitgenodigd in je hart. Dan komt Hij in je wonen, door de Heilige Geest, dat heeft Hij zelf beloofd. (Openb. 3:20) http://www.gratisgeschenk.tk

Waarvoor? Als kind van God heb je ook een bepaalde positie, je bent niet alleen gered, het allerbelangrijkste en grootste wonder, je hebt ook autoriteit, rechten en plichten.

Waartoe? De tegenstander wil niet dat we die gaan gebruiken, daarom durven mensen het zich ook niet toe te eigenen, stel je voor dat je met een ingebeelde hemel de hel ingaat. Je moet gaan zitten wachten totdat God het je geeft, zegt men dan. Maar dat heeft Hij al gedaan, toen Jezus stierf aan het kruis! Hij riep het uit: HET IS VOLBRACHT. God heeft er al alles aan gedaan, het is nu aan ons. Wij moeten Hem aannemen en als we dat gedaan hebben die boodschap ook verder brengen. Niemand mag sterven zonder Jezus, dat is onze missie!

Gebed: Dank U wel, Vader in de hemel, dat ik, uit genade, Uw kind ben. Dat U mij kocht en betaalde, Here Jezus en dat ik Uw eigendom ben. Ik bid dat deze boodschap vele harten zal raken en mensen U zullen aannemen en gered zullen worden. Ik wil deze boodschap de wereld in dragen en het van de daken schreeuwen, want het is zo ontzettend belangrijk

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.