Aangesloten

Leave a comment Standard

Aan Hem nu Die bij machte is u voor struikelen te bewaren, en u smetteloos te stellen voor Zijn heerlijkheid, in grote vreugde, de alleenwijze God, onze Zaligmaker, zij heerlijkheid en majesteit, kracht en macht, nu en in alle eeuwigheid. Amen. — Judas 1:24-25 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Judas 1:24-25

Wie? Hem, de Drie-enige God, Vader, Zoon en Geest

Wat? Is bij machte (dunamis) ons voor struikelen te bewaren en ons smetteloos voor Zijn heerlijkheid te stellen

Waar? Voor Zijn heerlijkheid, in de troonzaal voor de troon der genade, in grote vreugde

Waarom? Omdat we alleen smetteloos zijn door het offer van Jezus, die ons schoon ware met Zijn kostbaar bloed

Wanneer? Toen wij Hem uitnodigden in ons hart

Waarvoor? Door Zijn offer ZIJN we gerechtvaardigd, door Zijn Geest in staat om níet meer te struikelen, dat is die kracht, die dunamis, opstandingskracht. Onvoorstelbaar hoe groot en sterk die is. Maar daar moeten we dan wel op aangesloten zijn

Waartoe? Het is net als met elektriciteit, je moet de stekker in het stopcontact steken, ander werkt het niet. Ik bemerk zo vaak, ook bij mezelf, dat we de kracht missen, omdat we de stekker er niet in hebben zitten. Dan blijft het krachteloos. Wees aangesloten, de hele dag en laat het knetteren vandaag!

Gebed: Heilige Geest van God, ik wil aangesloten zijn en blijven op het Net, op U, zodat de kracht kan stromen, ik licht kan geven en mensen Uw kracht voelen, wanneer ik voor hen bidt, zodat levens veranderen, ziekte op de vlucht slaat en de Naam van Jezus verhoogd zal worden. Dank U, dat U er altijd bent

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

 

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.