Denken vernieuwen

Leave a comment Standard

En wordt niet gelijkvormig aan deze wereld, maar wordt hervormd door de vernieuwing van uw denken, opdat gij moogt erkennen wat de wil van God is, het goede, welgevallige en volkomene. Romeinen 12:2 (NBG)

Lezen: Romeinen 12:1-8

Wie? De lezers van de brief van Paulus aan de Romeinen, dus ook wij

Wat? Moeten niet worden als de wereld, synoniem voor hen die de Here Jezus niet kennen, met name in het uiterlijke, maar vernieuwd worden

Waar? In ons denken, het innerlijke, dat moet afgestemd worden op Gods goedheid.

Waarom? Geestelijke strijd vindt voornamelijk in ons denken plaats. Wat we denken zal eens uitgevoerd gaan worden. Wanneer we ons denken op Hem afstemmen, zullen we de dingen van Hem gaan doen

Wanneer? Beide werkwoorden zijn in de onvoltooid tegenwoordige tijd geplaatst, het is een proces en iets waar we constant mee bezig moeten zijn. De wereld probeert ons mee te trekken in haar negativiteit, wanneer ons denken wordt vernieuwd, trekt God ons mee in de positiviteit

Waarvoor? We worden wijs gemaakt dat ziekte van God komt, dat Hij ons van alles laat meemaken om ons te straffen, zelfs in sommige kerken. Hier zie je weer eens overduidelijk wat Gods wil voor je is: het goed, het welgevallige en het volkomene. We kunnen dat erkennen, proeven staat er eigenlijk. Zoiets van ‘smaakt en zie dat de Here goed is’ (Ps. 34:9)

Waartoe? Wanneer ons denken vernieuwd wordt geldt dat ook over onze positie in Christus. We beseffen dan dat we zonen en dochters zijn en geen slaven of bedelaars. Het verandert je gebed, omdat je je autoriteit weet en toepast. De tegenstander heeft dat liever niet, die wil ons klein en nederig houden, maar in Hem zijn wij meer dan overwinnaars. Succes vandaag met dit proces!

Gebed: Wat bent U toch een geweldige God, die het allerbeste met ons, Zijn kinderen, voor heeft. Help ons, Heer, door Uw Geest, om ons denken te vernieuwen, zodat we beseffen wat U met ons voorheeft en wie we zijn in Christus

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

Met vriendelijke groet,Arie de Paauw

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.