Beste investering

Leave a comment Standard

Want het leven is voor mij Christus en het sterven is voor mij winst. — Filippenzen 1:21(Herziene Statenvertaling)

Lezen: Filippenzen 1:19-26

Wie? Paulus aan de Fillipenzen en via hen ook aan ons

Wat? Zegt dat het leven voor hem Christus is en het sterven winst

Waar? In zijn situatie. Paulus zat in gevangenschap in Rome, toen hij deze brief schreef, wachtend op zijn dood als martelaar.

Waarom? Met zijn dood, als martelaar, zou Jezus verheerlijkt worden, hij zou nooit afstand doen van zijn geloof

Wanneer? Dan is het sterven winst, als Jezus je lust en je leven is, zoals dat bij Paulus het geval was. Er is geen betere investering

Waarvoor? Wij leven in de gelukkige omstandigheid dat we niet hoeven kiezen tussen leven of niet geloven, zoals al vele broeders en zusters wel moeten. Hun geloof is niet vrijblijvend, het kan hun het leven kosten

Waartoe? Laten we ons die vraag eens stellen, is mij het leven Christus, m.a.w. is Hij de allerbelangrijkste in mijn leven, zo belangrijk dat ik voor sterven wil? Hij deed het wel voor mij, ben ik bereid het voor Hem te doen?

Gebed: Ik kies ervoor, Here Jezus, dat U de allerbelangrijkste in mijn leven bent, want ik kan niet meer, ik wil niet meer, zonder Uw liefde leven, Heer

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.