Niemand anders

Leave a comment Standard

Denk aan de dingen van vroeger, van oude tijden af, dat Ik God ben en niemand anders. Ik ben God, en er is er geen als Ik, Die vanaf het begin verkondigt wat het einde zal zijn, van oudsher de dingen die nog niet plaatsgevonden hebben; Die zegt: Mijn raadsbesluit houdt stand en Ik zal al Mijn welbehagen doen. — Jesaja 46:9-10(Herziene Statenvertaling)

Lezen: Jesaja 46

Wie? Ik, de Eeuwige

Wat? Ben God (El) en er zijn geen andere goden (Elohim)

Waar? In de hemel en op aarde. Met de hand, of in onze gedachten, gemaakte afgodsbeelden stellen niets voor, ze helpen je niet, erger nog, ze storten je in het verderf

Waarom? In het verleden heeft Hij bewezen, aan Israël, God te zijn. De wonderen die Hij voor Zijn volk gedaan heeft zijn tslrijk. Ook in de toekomst zal Hij dat doen. Zijn raadsbesluit staat vast en zal uitkomen

Wanneer? In dit specifieke geval was dat Kores, de koning die Israël weer terug zou laten gaan uit de ballingschap. Maar ook hij is een typerend van de Here Jezus, die ons uit onze gevangenschap wil bevrijden. Wat toen gold, geldt nu nog steeds

Waarvoor? Misschien heb je een wonder nodig in je leven, genezing, redding, of in financieel opzicht. God is nog steeds een God van wonderen. De genezingswonderen die Jezus deed zijn legio, ook liet Hij Petrus een vis vangen en kon, met het geld wat het beestje had ingeslikt, de tempelbelasting betalen. En Hij is niet veranderd lezen we hier. Ook vandaag wil Hij dat voor jou doen!

Waartoe? Verwacht het in al deze dingen van Hem en van niemand anders, want dan stel je afgoden boven Hem. Daar kan Hij niet tegen, want Hij is een jaloers, naijverig, God. Maar wanneer we het enerzijds van Hem verwachten en anderzijds onze autoriteit gebruiken door tegen het probleem, al is het zo hoog als een berg, te spreken, het zal moeten wijken voor de almacht van onze levende, krachtige, sterke God, door de Naam van Jezus, Zijn Zoon. Kan ik een amen krijgen?

Gebed: Dank U, Heer, dat U de Onveranderlijke bent, de Standvastige. Dat Uw belofte ja en amen zijn. Wat ons probleem, onze nood ook is, het zal de benen moeten nemen. We weerstaan de boze en hij zal moeten vluchten, in Jezus Naam!

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.