Zalving van de Geest

Comment 1 Standard

De Geest van de Heere is op Mij, omdat Hij Mij gezalfd heeft; Hij heeft Mij gezonden om aan armen het Evangelie te verkondigen, om te genezen die gebroken van hart zijn, om aan gevangenen vrijlating te prediken en aan blinden het gezichtsvermogen, om verslagenen weg te zenden in vrijheid, om het jaar van het welbehagen van de Heere te prediken. — Lucas 4:18-19 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Lucas 4:14:30

Wie? De Geest van de Here

Wat? Was op Jezus en als wij Zijn discipelen willen zijn, is Hij ook voor ons beschikbaar

Waar? Op Jezus en op iedere gelovige, die de dingen wil doen die Jezus deed: aan armen het evangelie te verkondigen, gevangen vrijlating, aan blinden het gezichtsvermogen om verslagenen weg te zenden in vrijheid

Waarom? Omdat we gezalfd zijn, er is dus eerst de zalving, wanneer we tot geloof komen en dan komt de Heiige Geest op ons, zodat we de bediening kunnen doen

Wanneer? Nu, want het is nog steeds het aangename jaar van de Heer, de tijd van de genade

Waarvoor? Merk op dat Jezus hier Jesaja 61 citeert, maar als je die tekst opzoekt, zie je dat het laatste zinnetje ontbreekt: de dag van de wraak van onze God. Die is niet meer over ons, omdat die op Jezus gekomen is. Daarom verheugden ze zich ook over de woorden van genade die Hij sprak (vers 22) Wij leven nog steeds in het aangename jaar van de Here. Daarom hebben wij ook deze opdracht, die we alleen maar uit kunnen voeren onder de kracht en de zalving van de Heilige Geest

Waartoe? Dit bijbelgedeelte wordt wel eens gebruikt om aan te tonen dat ook Jezus niet iedereen kon genezen, vanwege hun ongeloof. Maar Jezus genas ‘allen die tot Hem kwamen’ In Nazareth vond Hij geen geloof, daarom kwamen ze ook niet naar Hem toe, maar die kwamen legde Hij de handen op en ze genazen.
Het is Gods wil dat wij dezelfde werken doen, die Jezus deed ( Joh. 14:22) en door de Opstandingskracht van de Heilige Geest kunnen we dat ook. Begin vandaag!

Gebed: Dank U, Here Jezus, dat U nog steeds dezelfde bent als toen U aan Uw bediening begon en dat U ons ook deze bediening gegeven hebt. Ik bid dat velen zullen uitstappen om hierin te gaan wandelen, zodat we de oogst, die zo groot is, binnen kunnen gaan halen.

Wil je dit meemaken en woon he in Rotterdam. Iedere woensdagmiddag, vanaf 12:30 hebben we een korte kickstart training, waarna we de straat op gaan om dit te gaan doen. Mail ons voor het adres.

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

 

Een gedachte over “Zalving van de Geest

  1. mooie dingen worden beloofd, door de Here zelf, daarom is het van belang, dat als we “optrekken”” met elkaar, de Eenheid met de Heer, in ons midden is een hele mooie Opstart, van “het Projekt” om samen naar het Heilig Avondmaal te “nut tigen” om de verbondenheid nog meer te hebben als eenheid. een gezegende Tijden gewenst !

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.