Tempel bouw

Comment 1 Standard

HEERE, er is niemand zoals U, en er is geen God dan U alleen, zoals blijkt uit alles wat wij met onze eigen oren gehoord hebben. En wie is als Uw volk Israël, het enige volk op de aarde dat God is gaan verlossen om voor Hem een volk te zijn, om Zich een Naam te maken door het doen van grote en ontzagwekkende dingen, door heidenvolken te verdrijven van voor de ogen van Uw volk, dat U uit Egypte verlost hebt. U hebt Uw volk Israël voor U tot Uw volk gemaakt, voor eeuwig, en Ú, HEERE, bent hun tot een God geworden. — 1 Kronieken 17 :20-23 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: 1 Kronieken 17: 16-27

Wie? David, de Koning van Israel

Wat? Spreekt deze woorden uit in een dankgebed aan JHWH, de Eeuwige

Waar? In de tent die hij voor de ark heeft gebouwd, in het stadium dat de ark teruggekeerd was van de Filistijnen vandaan en er nog geen tempel was gebouwd

Waarom? Hij had te horen gekregen dat hij de tempel wel mocht voorbereiden, maar niet bouwen. Ondanks dat, is hij toch dankbaar en komt tot dit gebed

Wanneer? Wanneer niet al onze gebeden (direct) verhoord worden, blijft er toch altijd reden om te danken. Dank voor de dingen die je wel hebt

Waarvoor? Danken zet dingen vrij. De Here Jezus dankte voor het brood en de vissen, voordat het wonder van de vermenigvuldiging plaatsvond. Danken zet wonderen vrij

Waartoe? We kunnen soms heel veel willen in ons leven, ook op geestelijk gebied. Het was David’s verlangen een huis voor de Heer te bouwen, maar God zegt: nee! Salomo gaat het doen. Trek je dit door naar het Nieuwe Testament, dan zegt Hij: de Spruit van David, dat is Jezus gaat het doen. Dankzij Hem zijn wij allen, die vervuld zijn met de Heilige Geest, een tempel voor Hem. Dat is pas reden om te danken

Gebed: Dank U wel, Heilige Geest van God, dat ik Uw Tempel ben, dat U in mij woont en werkt en mij daardoor gebruikt om Uw heerlijk aan de mensen te laten zien. Ik wil meer van Uw Geest, Heer, ik geef U alles!

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

Een gedachte over “Tempel bouw

  1. Heere ik wil, wilt U me steeds meer inzicht geven, en de “Kraan openzetten” om nog meer afhankelijk van U te mogen zijn. amen.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.