Geestelijk zegen

Comment 1 Standard

Gezegend zij de God en Vader van onze Heere Jezus Christus, Die ons gezegend heeft met alle geestelijke zegen in de hemelse gewesten in Christus. — Efeziers 1:3(Herziene Statenvertaling)

Lezen: Efeziers 1:1-14

Wie? De lezers van de brief van Paulus aan de Efeziers

Wat? Vertelt ons dat wij gezegend zijn met alle geestelijke zegen

Waar? In de hemelse gewesten, de plaats tussen de aarde en de hemel

Waarom? In Christus, dus door Zijn werk aan het kruis en door de opstanding hebben we deze zegen verkregen

Wanneer? Toen Hij stierf aan het kruis en wij tot geloof gekomen zijn

Waarvoor? Onze zegen is in de eerste instantie niet materieel, maar geestelijk. Geestelijk omdat ons probleem (van de zonde) een geestelijk probleem is. Maar wanneer we de Here Jezus aannemen als onze Heiland, Verlosser en Heer, verandert onze positie. We zijn nu kinderen van God en kunnen op deze zegen zelfs aanspraak maken. Die geestelijke zegen zal dan hier op aarde, in het materiële, zichtbaar worden

Waartoe? De hemelse gewesten, dat is de plaats waar de geestelijke strijd zich afspeelt, waarin de gemeente de taak heeft de veelkleurige wijsheid Gods te presenteren. De plaats waar engelen en demonen huizen en de plaats waar we die zegen moeten gaan halen. Dat is door gebed, in autoriteit. Maar vanuit onze positie kunnen we dat ook

Gebed: Dank U, Heer voor de zegen die voor ons klaar ligt, de geestelijke zegen, de geestelijke dingen. We kunnen ze ophalen, omdat ze al betaald zijn. We hebben de reçu: Het bloed van de Here Jezus. Ik claim ze en zie ze tastbaar gaan worden hier op aarde

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

Een gedachte over “Geestelijk zegen

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.