Rechte paden

Comment 1 Standard

Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet. Ken Hem in al je wegen, dan zal Híj je paden rechtmaken. — Spreuken 3:5-6 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Spreuken 3:1-15

Wie? De vader spreekt tegen de zoon in Spreuken

Wat? Hij zegt op de Eeuwige te vertrouwen met het hele hart en niet op eigen inzicht te steunen, niet eigenwijs te zijn. Door met God over al je wegen, je plannen, je ideeën te spreken, Hem erin te kennen, zal Hij je paden recht maken

Waar? In ons hele leven, met alles wat we doen

Waarom? De belofte is zo mooi. Godsvertrouwen en afhankelijk zijn van Hem levert je alleen maar winst op

Wanneer? Altijd, in iedere situatie van het leven. Onze grote God wil met ons kleine mensjes bemoeienis hebben, tot in detail

Waarvoor? Hij is onze vader, die tot zijn kinderen spreekt. Moeilijke beslissingen maak je zoveel beter met God. Hij wil en Hij zal je leiden. Belangrijk is dan dat we Zijn stem verstaan. Kunnen we dat? De Here Jezus zegt van wel in Johannes 10, het vergt wel oefening en het kennen van de Bijbel

Waartoe? Maar het is de moeite waard! Wie wil er nu geen rechte paden? Paden die op hun doel afgaan, rechtstreeks, zonder oponthoud. Wat een belofte! Maar dan moeten we ons aan de voorwaarden houden!

Gebed: Ja, Heer, ik vertrouw op U met mijn hele hart en steun niet op mijn eigen inzichten. Ik wil U in al mijn wegen kennen, zodat U mijn paden recht kunt maken

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

.

Een gedachte over “Rechte paden

  1. onvoorwaardelijk heeft Hij onze overtredingen op Zich genomen, dan mogen we de voorwaarden
    (niet met kleine letters) van Geloof in Hem ook ontdekken, in onze praktijk, hoe ook (zielige) aanblik
    op de knieën. Zijn weg gaan. dan krijgen we verrassende dingen te zien!

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.