Vruchtbaar

Comment 1 Standard

Ik ben de ware Wijnstok en Mijn Vader is de Wijngaardenier. Elke rank die in Mij geen vrucht draagt, neemt Hij weg; en elke rank die vrucht draagt, reinigt Hij, opdat zij meer vrucht draagt. — Johannes 15:1-2 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Johannes 15:1-8

Wie? De Here Jezus

Wat? Is de ware wijnstok en Zijn Vader de Wijngaardenier, de Landman

Waar? In ons leven, voor zover wij discipelen zijn van Jezus

Waarom? Elke rank die geen vrucht draagt, snijdt Hij weg en die wel vrucht draagt, snoeit Hij, zodat er meer vrucht komt

Wanneer? Wij worden geacht iedere dag een vruchtbaar leven te leiden. Zichtbaar, want geloof zonder werken is dood, zegt Jacobus

Waarvoor? Er wordt in het kerkelijk leven zoveel georganiseerd, maar wat is de vrucht? Vrucht dragen heeft als eerste doel, vermenigvuldiging en als tweede pas voor voedsel, hier zelfs wijn, een symbool van de vreugde van de Heer. Wanneer er dus staat dat de engelen feest vieren, wanneer een zondaar zich bekeert, mogen we evangelisatie als een van de kerntaken van de kerk noemen. Helaas is het vaak bijzaak

Waartoe? Maar wanneer wij geen vrucht dragen, dus niet vermeerderen snijdt God ons af. Misschien zou dat de diepere reden van kerkverlating kunnen zijn? Waar geen vrucht is, wordt er gesneden,maar wel vrucht is gesnoeid. Laten we onszelf afvragen hoe we (meer) vrucht (van de Geest) kunnen leveren en dat zeker met vers 5b in ons achterhoofd: zonder Mij kunt gij niets doen. Dan kunnen we vragen wat we willen, als we in Hem blijven en krijgen het nog nog ook! (Vers 7)

Gebed: Ja, Heer, ik wil meer vrucht dragen, meer zielen winnen voor U, individueel en als kerk. Uw offer was zo groot, dat het meer dan genoeg was voor de zonden van de hele wereld, daarom mag er ook niemand sterven zonder Jezus

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

Een gedachte over “Vruchtbaar

  1. Pingback: Vruchtbaar |

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.