Gods Woord is betrouwbaar

Leave a comment Standard

Want zoals regen of sneeuw neerdaalt van de hemel en daarheen niet terugkeert, maar de aarde doorvochtigt en maakt dat zij voortbrengt en doet opkomen, zaad geeft aan de zaaier en brood aan de eter, zo zal Mijn woord zijn dat uit Mijn mond uitgaat: het zal niet vruchteloos tot Mij terugkeren, maar het zal doen wat Mij behaagt, en het zal voorspoedig zijn in hetgeen waartoe Ik het zend. — Jesaja 55:10-11(Herziene Statenvertaling)

Lezen: Jesaja 55

Wie? Het Woord van God dat uit Zijn mond uitgaat

Wat? Zal niet vruchteloos tot Hem terugkeren, maar het zal doen wat Hem behaagt en voorspoedig zijn waartoe Hij het zendt

Waar? Ieder Woord van Godswege gesproken heeft dat in zich

Waarom? Omdat God houdt van doeltreffendheid, Zijn Woord zal doel treffen

Wanneer? Altijd dus, want het geldt voor ieder woord wat van Hem komt

Waarvoor? Daarom is het zo belangrijk dat we Zijn Woord lezen, er naar luisteren, maar ook dat, wanneer we het (s)preken of brengen, zeker weten dat het van Hem komt. Dat is de opdracht voor en de strijd van iedere prediker. Ik vraag altijd, voor ik ga preken, of God al mijn verzinsels eruit wil halen, zodat alleen Zijn woord overblijft

Waartoe? En Hèt vleesgeworden Woord is natuurlijk de Here Jezus, hij vervulde deze tekst tot in de perfectie. Daarom moet iedere preek, ook als het over het Oude Testament gaat, altijd wijzen naar Hem. Nu is dat niet zo moeilijk, omdat iedere bladzijde van de Bijbel uitroept: God verlost en daar staat dan gewoon Yeshua, want dat betekent Zijn Naam. Vertrouw op Gods woord, als je zeker weet dat het van Hem is en je zult niet beschaamt uitkomen, want het doet wat Hem behaagt. In het Doeltreffend Gebed voor verlorenen (www.doeltreffendbidden.tk), kom je dat ook tegen, we spreken Zijn Woord over hen uit, wat niet leeg zal wederkeren,maar doet wat Hem behaagt en Hij heeft behagen in de redding van zondaren, want Hij wil niet dat er ook maar eentje verloren gaat

Gebed: Dank U wel, Vader, dat Uw Woord te vertrouwen is, omdat U te vertrouwen bent en omdat de Here Jezus deed wat U hier zegt. Daarom weten we dat U doet wat U zegt en ook gebeuren zal, tot in detail!

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.