Makkelijker kunnen we het niet maken

Comment 1 Standard

Omgord daarom de lendenen van uw verstand, wees nuchter en hoop volkomen op de genade die u gebracht wordt in de openbaring van Jezus Christus. — 1 Petrus 1:13(Herziene Statenvertaling)

Lezen: 1 Petrus 1:13-25

Wie? De lezers van Petrus eerste brief

Wat? Worden opgeroepen de lendenen van hun verstand te omgorden, nuchter te zijn en volkomen op de gebrachte, ontvangen, genade te hopen

Waar? De lenden van je verstand, in die tijd droeg men lange rokken, ook de mannen, en wilde je gaan werken, dan werd die omhoog gedaan en vast gemaakt met een gordel (vergelijk de gordel van de waarheid uit de wapenrusting) m.a.w. laat je door niets afleiden, ga aan het werk

Waarom? Ook in die tijd waren er al dwaalleraren, die de gelovigen van de genade wilde afhalen door te leren dat ze toch weer veel moesten doen om de behoudenis te kunnen ontvangen. Maar genade wordt gebracht, aangereikt, het is een geschenk, je hoeft het alleen maar aan te pakken

Wanneer? Door de openbaring van de Here Jezus is die genade gebracht, we hebben dat aanbod, ieder mens, door zijn volbrachte werk

Waarvoor? Op de genade hopen wil niet zeggen dat er een onzekere factor is, waardoor je het zou kunnen verliezen. Je bent en blijft een kind van God. Maar juist de genade in jou, geeft je de kracht om te veranderen naar Zijn beeld

Waartoe? Daarom moeten we ons verstand erbij houden en ons niet van de wijs laten brengen door menen die vinden dat we er nog van alles bij zouden moeten doen om gered te worden. De grootste onzin. We zijn gered uit genade, dat is het geschenk, door geloof, dat is onze daad. Het enige wat we hoeven te doen is dat geschenk aannemen en uitpakken en ons laten veranderen. Makkelijker kon Hij het toch niet maken. Maar het kostte Jezus wel zijn leven…(vers 18)

Gebed: Dank U, Here Jezus, dat U Uw leven gaf voor mij. Ik accepteer Uw aanbod van genade en wil daardoor veranderd worden naar Uw beeld

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

Een gedachte over “Makkelijker kunnen we het niet maken

  1. Pingback: Makkelijker kunnen we het niet maken |

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.