Aanvaarding versus aanvaring

Leave a comment Standard


Daarom, aanvaard elkaar zoals ook Christus ons aanvaard heeft, tot heerlijkheid van God. — Romeinen 15:7 (Herziene Statenvertaling))

Lezen: Rom 15:1-13

Wie? Wij

Wat? Krijgen de opdracht om elkaar te aanvaarden zoals Christus ons aanvaard heeft

Waar? Elkaar, dat is in de gemeente

Waarom? Omdat Christus ons ook aanvaard heeft, zoals we zijn

Wanneer? Altijd, we moeten geduld hebben met elkaar. Aanvaarding voorkomt menige aanvaring

Waarvoor? Kijk, Jezus houdt van ons zoals we zijn, maar Hij houdt teveel van ons om ons te laten zoals we zijn. Of misschien houdt Hij wel veel van de mensen om ons heen😜

Waartoe? Tot de heerlijkheid van God. Wanneer mensen zien hoe we zijn veranderd nadat we de keuze voor Jezus hebben gemaakt, zullen ze God de eer geven. En als ze Hem niet kennen, zullen ze nieuwsgierig naar Hem worden. Dat is een groot getuigenis. Maar een van de dingen waaraan dat merkbaar is, is het elkaar aanvaarden. De ander is misschien (nog) niet zover of misschien juist al verder in de groei van het geloof als wij. Maar spreek geen oordeel uit: ‘jij rookt nog, zo!’ Daarmee beschadigen we mensen en gaan we boven hen staan. Dat deed juist Jezus niet, hoewel Hij Gods Zoon was. Hij waste de voeten van de discipelen….

Gebed: Dank U, Heer, voor Uw voorbeeld en Uw veranderende kracht die genade heet en die de Heilige Geest in ons werkt. Leer ons meer genade te hebben voor de mensen om ons heen, zodat ook wij hen de voeten kunnen wassen. In Jezus Naam

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

 

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.