Eeuwig licht

Leave a comment Standard

De zon zal voor u niet meer zijn tot een licht overdag en als een schijnsel zal u de maan niet verlichten, maar de HEERE zal voor u zijn tot een eeuwig licht en uw God tot uw sieraad. Uw zon zal niet meer ondergaan en uw maan zal zijn licht niet intrekken, want de HEERE zal voor u tot een eeuwig licht zijn en aan de dagen van uw rouw zal een einde komen. — Jesaja 60:19-20

Lezen: Jesaja 60

Wie? In eerste instantie is dit gericht tegen het volk Israel, maar aangezien wij op de belofte zijn geënt, geldt het voor al Zijn kinderen

Wat? Dat we verlicht zullen worden door een Eeuwig Licht, JHWH zelf en dat er aan de dagen van rouw een einde zal komen

Waar? In het nieuwe Jeruzalem, de stralende Bruid, die uit de hemel zal nederdalen, de gemeente van God

Waarom? Gods plan is herstel, daarvoor is Jezus gekomen en heeft Hij Zijn leven gegeven. Eens zullen ook alle Joden samen met de Christenen tot erkentenis komen dat er geen andere Messias is, dan Jezus Christus en dien gekruisigd

Wanneer? Dat weet niemand, sommigen geloven dat het snel zal zijn, anderen weer dat het langer zal duren. Belangrijkste is dat je er klaar voor bent

Waarvoor? Maar, ook voor vandaag kunnen we hier iets mee. Dit hoofdstuk begint met; ‘Sta op en word verlicht’ en hier spreekt de profeet over het “Eeuwige Licht”
Dat Eeuwige Licht hebben we al in ons, toen we het Licht der wereld in ons hart uitnodigde en we zijn het nu zelf door de kracht van de Heilige Geest

Waartoe? Als we nu al zelf dit licht laten schijnen, een stad op een berg zijn, dan komen de mensen als vanzelf naar ons toe, omdat ze de duisternis zat zijn. Ons schijnsel zal zo duidelijk moeten zijn, dat het aantrekkelijk wordt om in onze nabijheid te zijn, omdat de glorie van de Heer om ons heen is. Daar hoeven we niet op te wachten op de wederkomst, dat kan vandaag al. Verspreid het Licht, verspreid de zoete geur van Christus, door de Heilige Geest de ruimte te geven door jou heen te werken en mensen gaan naar je toe komen. Let maar op!

Gebed: Dank U, Heer voor de heerlijke toekomst die U ons en Uw volk Israel belooft. Dank U ook voor de Heilige Geest, die in ons woont en waardoor we in staat zijn Uw Licht te verspreiden aan de mensen om ons heen. Als een stad op een berg, zichtbaar voor iedereen

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen? Www.handelingen2000nu.ga

Met vriendelijke groet,
Arie de Paauw

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.