Bed, Bad en Brood

Leave a comment Standard

Want de HEERE, uw God, is de God der goden en de Heere der heren; die grote, machtige en ontzagwekkende God, Die niet partijdig is en geen geschenk in ontvangst neemt, Die recht verschaft aan de wees en de weduwe, Die de vreemdeling liefheeft door hem brood en kleding te geven. — Deuteronomium 10:17-19

Lezen: Deuteronomium 10:12-22

Wie? De HERE uw God, JHWH Elohim, de God der Goden en de Heer (Adonai) der heren

Wat? Is een grote, machtige en ontzagwekkende God, niet partijdig, niet corrupt, Die recht verschaft aan wees en weduwe, Die de vreemdeling liefheeft door hem brood en kleding te geven

Waar? Waar ook ter wereld, alleen gebruikt Hij ons ervoor

Waarom? God wil niet dat we zelfingenomen, egoïstische mensen zijn, maar juist overstromen van liefde en zorg voor de naaste

Wanneer? Altijd, dat is zuivere, onbevlekte godsdienst, de zorg voor weduwe en wees zegt Jacobus 1:27

Waarvoor? In deze tijd is er nogal discussie over de zorg, voor minder bedeelden, zieken, maar ook vluchtelingen en uitgeprocedeerde asielzoekers. Ons zorgsysteem, eens het beste ter wereld, blijkt onbetaalbaar, door allerlei redenen, waar ik verder niet op in zal gaan. We worden weer op onszelf teruggeworpen en op de kerk. Maar die loopt leeg en heeft dus minder te verteren, zeg uit te geven

Waartoe? Juist in deze tijd, klinkt deze tekst, we zijn verantwoordelijk, omdat het Gods verantwoording is. Wij zijn degenen die Hem in deze wereld vertegenwoordigen en Zijn wil uitdragen. Zo mocht ik laatst bidden voor een vrouw met 3 wervelschijven niet op de plaats in haar rug. Ze had geen geld om de eigen bijdrage te betalen, maar God genas haar! Ook hierin kunnen we Zijn macht en grootheid demonstreren, tot eer van Zijn Naam

Gebed: Dank U, Here, dat U bewogen bent met wees, weduwe, vluchteling en vreemdeling en dat U voorziet. Dankzij ons, dat dan weer wel. Ik bid dat onze ogen open gaan, zodat we een helpende hand kunnen uitsteken waar nodig, want ook dat is verkondiging van Uw Koninkrijk

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

 

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.