Afvalverwerking

Leave a comment Standard

Maar wat voor mij winst was, dat heb ik om Christus’ wil als schade beschouwd. Ja, beslist, ik beschouw ook alles als schade vanwege de voortreffelijkheid van de kennis van Christus Jezus, mijn Heere, om Wie ik dat alles als schade ervaren heb. En ik beschouw het als vuiligheid, opdat ik Christus mag winnen, en in Hem gevonden word. — Filippenzen 3:7-8
http://dawo.nl/?p=4247

Lezen: Filippenzen 3:1-16

Wie? Paulus

Wat? Acht alles uit zijn oude leven, ook zijn opleiding als voortreffelijk Farizeeër, zijn Jood zijn, ja alles, schade, drek, afval

Waar? In zijn leven na de ontmoeting die hij had met Jezus, na zijn bekering

Waarom? De voortreffelijkheid van de kennis van Jezus Christus gaat alles te boven. Sterker nog, je verleden kan je van die kennis en zeker in de groei daarvan, afhouden

Wanneer? Altijd, hij schrijft het in een werkwoordsvorm die op een continuïteit duidt

Waarvoor? Jezus zei: Ga in door de enge poort en op de smalle weg. Dat betekent dat je niets uit je oude leven kunt meenemen, omdat je er dan niet doorheen kunt. Gered worden we uit genade en niet om de dingen die je gedaan hebt. We moeten dus niet alleen ons bekeren en onze zonden afleggen, maar ook onze goede dingen

Waartoe? Paulus zegt: ze zijn drek, vuilnis, afval. Het stinkt ook nog! Ook al lijken ze voor de buitenwereld nog zo mooi, ook dat kan je van de groei in Christus afhouden. Als Paulus schrijft in Rom. 8:37dat niets ons kan scheiden van de liefde van Christus, staat daar ‘noch heden noch toekomst’. Het verleden staat daar niet bij. Je verleden, hoe goed, of hoe slecht ook, moeten we achter ons laten, er niet mee gaan lopen zeulen. Geef ook dat, ook al is er nog zoveel pijn, aan Jezus. Hij heeft geleden buiten de legereplaats, waar het vuil gestort werd, zodat wij schoon en rein kunnen zijn. Maar het is een keuze…..

Gebed: Here Jezus, Ik kies ervoor om ook mijn verleden af te leggen, niet alleen de negatieve dingen, maar ook de positieve. Ik kom met lege handen en ga door de enge poort. Dan betreed ik het Koninkrijk, het eeuwige leven, dat nu al begint

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.