de volmaakte weg

Leave a comment Standard

Gods weg is volmaakt, de woorden van de HEERE zijn gelouterd, Hij is een schild voor allen die tot Hem de toevlucht nemen. — 2 Samuel 22:31 http://dawo.nl/?p=4255

Lezen: 2 Samuel 22:26-31 (maar het hele hoofdstuk mag ook, als je tijd hebt)

Wie? David, die hier de lof van God bezingt, nadat God hem had bevrijd van al zijn vijanden en van Saul (Saul wordt dus niet als vijand aangemerkt, opvallend, he?

Wat? Zegt, dat Gods weg volmaakt is, Zijn woorden gelouterd en Hij een schild is voor wie bij Hem schuilen

Waar? In iedere situatie moeten we Zijn weg ontdekken, want die is volmaakt

Waarom? Hij heeft een plan met ons leven. Als we daarin wandelen zijn we op de goede weg en gaat alles ook goed

Wanneer? Altijd, Zijn weg voor je leven zoeken heeft te maken met Zijn stem verstaan, door Zijn woord, wat gelouterd is, van alle onzin ontdaan en bij Hem te schuilen, intimiteit te hebben

Waarvoor? Wanneer je bij Hem schuilt, in de schuilplaats van de Allerhoogste (Psalm 91) kan je al de problemen van de wereld aan. Vers 30 zegt dat je met God op een legerbende kunt inrennen en met Hem over een muur kunt springen. M.a.w. geen probleem is te groot om dat, samen met Hem, tegemoet te zien

Waartoe? Het wordt toch tijd dat we met elkaar gaan beseffen, dat wie op God vertrouwt, wat de omstandigheden ook zijn, de gelukkigste mens op aarde is. Zijn al je problemen dan over? Echt niet, maar samen met Hem, de Vader, de schuilplaats, de Zoon, het Woord en de Heilige Geest, het schild van je behoud, kan je de hele wereld aan. Zonder Hem wordt het niets, maar met Hem perfect, want Zijn weg is volmaakt

Gebed: Dank U, Here Jezus, dat u de perfecte weg bent, de volmaakte, dat we door U, Heilige Geest, krachtig en sterk zijn, omdat we schuilen en opladen in de Schuilplaats van de Allerhoogste, intimiteit hebben met U, Vader. Dan kan er geen probleem te groot zijn

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Deel gerust, maar zet de bron er wel bij

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.