Vader Abraham

Leave a comment Standard

Want wat zegt de Schrift? En Abraham geloofde God, en het is hem tot gerechtigheid gerekend. Aan hem nu die werkt, wordt het loon niet toegerekend naar genade, maar naar wat men hem verschuldigd is. Bij hem echter die niet werkt, maar gelooft in Hem Die de goddeloze rechtvaardigt, wordt zijn geloof gerekend tot gerechtigheid. — Romeinen 4:3-5 http://dawo.nl/?p=4274

Lezen: Romeinen 4:1-8

Wie? Abraham, de vader van allen die in God geloven

Wat? Is het geloof tot gerechtigheid gerekend, het geloof, door genade, niet uit werken

Waar? Toen al, voor hij besneden werd, waardoor hij dat dus niet alleen voor Joden, maar ook voor heidenen kan zijn

Waarom? In Abraham zullen alle geslachten gezegend worden, luidde de belofte die hij kreeg, dus ook de heidenen

Wanneer? Dat gebeurt vanaf Pinksteren, toen het evangelie de wereld overging

Waarvoor? Gods plan omvat de hele wereld, want Hij wil niet dat er ok maar iemand verloren gaat. Dat maakt ons geloof zo geweldig. We hoeven het niet te verdienen, er niet voor te werken: het is GENADE, gratis, voor niets. Steeds weer zie ik ogen oplichten als ik dat uitleg aan de mensen op straat. Ook aan Moslims, zoals dat ene 19jarige meisje, die nu al wist dat ze nooit het paradijs zou kunnen bereiken, omdat ze blijkbaar al heel wat zonde gedaan had. Ik zag de honger naar die genade in haar ogen , maar ze kon Jezus nog niet aannemen. Maar het zaad is gezaaid.

Waartoe? De genade maakt ons geloof anders dan andere geloven, omdat het gratis is. Geen regeltjes, al proberen religieuze mensen je van alles op te leggen, om gered te worden, alleen zijn rijke genade. Maar die genade is wel de kracht die je ontvangt, door de Heilige Geest, om te veranderen naar Zijn beeld. Maar de krampachtigheid is eraf. Dat is toch een geweldige boodschap. En dankzij het leven van Vader Abraham kunnen we zien dat het werkt!

Gebed: Dank U, Heer voor Uw uitzonderlijke genade, zo groot, zo wonderlijk, zo goed, zo krachtig en sterk. Dankzij Jezus offer aan het kruis, kunnen we daar deel aan hebben, door geloof

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Deel gerust, maar zet de bron er wel bij

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.