de beste Herder

Leave a comment Standard

En toen Jezus uit het schip ging, zag Hij een grote menigte en was innerlijk met ontferming bewogen over hen, want zij waren als schapen die geen herder hebben; en Hij begon hun veel dingen te onderwijzen. — Marcus 6:34 http://dawo.nl/?p=4284

Lezen: Marcus 6:30-44

Wie? de Here Jezus

Wat? werd innerlijk met ontferming bewogen, toen Hij de grote menigte zag, die Hem gevolgd was, toen Hij eigenlijk op zoek was naar een plek om uit te rusten

Waar? op een eenzame plaats

Waarom? ze waren als schepel zonder herder, op zoek naar voedsel en dus een gevaar voor de boze

Wanneer? toen het al laat was en zij zelf ook nog niets gegeten hadden

Waarvoor? dan komt Jezus met onderwijs. Wat Hij hun heeft geleerd weten we niet, veel dingen staat er, maar zeker dat Hij hun goede herder is, zoals Hij dat wel vaker deed. Goed onderwijs over wie we zijn in Christus en wat onze positie is in Hem, is ook vandaag nodig. Dat we sterke koninkrijksmensen zijn, wetend wat we kunnen en moeten doen, in de kracht van de Heilige Geest. Ook nu zie je mensen, die Jezus volgen, toch nog ronddolen, omdat er geen goede herders zijn en ze heen en weer geslingerd worden tussen allerlei leerstellingen

Waartoe? Jezus laat zien dat Hij een goede herder is, door niet alleen het geestelijke te verzorgen, maar ook het lichamelijk niet te vergeten en geeft ze daarna op een wonderbaarlijke manier te eten.
Hij is niet veranderd. Ook vandaag heeft Hij oog voor het geestelijk en het lichamelijke. We mogen Hem al onze wensen bekend maken, geestelijk en lichamelijk en ook financieel. Hij houdt van ons en wil dat het ons wel gaat, naar geest, ziel en lichaam. Hij de beste Herder, ever

Gebed: Dank U, Here Jezus, dat U zich om ons bekommert en met ontferming bewogen bent. Dat we al onze noden bij U bekend kunnen maken, omdat U voor ons zorgt. Ik breng daarom ook al mijn noden en zorgen bij U. U gaat voorzien, Halleluja

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Deel gerust, maar zet de bron er wel bij

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.