ongelovige partner

Leave a comment Standard

Evenzo, vrouwen, wees uw eigen mannen onderdanig; opdat ook, als sommigen aan het Woord ongehoorzaam zijn, zij door de levenswandel van de vrouwen zonder woorden gewonnen mogen worden, doordat zij uw reine levenswandel in de vreze des Heeren waarnemen. — 1 Petrus 3:1-2

http://dawo.nl/?p=4288

Lezen: 1 Petrus 3:1-7

Wie? Vrouwen, van wie de man (nog) ongelovig is

Wat? Worden opgeroepen om, door hun heilige en reine levenswandel hun echtgenoten te winnen voor Jezus

Waar? In het huwelijk, dus niet weg gaan, maar blijven

Waarom? Omdat God ook die mannen op het oog heeft en die, wanneer ze zien hoe de vrouw veranderd is, ten goede, ook zo willen worden

Wanneer? Altijd en dat is lastig, zeker in een huwelijk, want je kent ook elkaars zwakke punten

Waarvoor? Dus niet scheiden, maar biddend om hem heen staan (geldt natuurlijk net zo goed als de man al wel bekeerd is en de vrouw nog niet) Eigenlijk ben je geen eenheid meer, omdat je geestelijk op een ander spoor zit. Maar de man is in de vrouw geheiligd, zegt Paulus en ook de kinderen. Dit geldt trouwens voor mensen die in hun huwelijk tot geloof gekomen zijn, Voor de overige situaties zegt Paulus: Vorm geen ongelijk span

Waartoe? Woorden kunnen de kloof alleen maar groter maken. Een nederige, biddende houding zal hem (of haar) doen winnen. En niemand is bestand tegen de kracht van doeltreffend gebed. (www.doeltreffendbidden.tk) ook een (nog) ongelovige echtgenoot niet. Laten je daden je woorden niet overschreeuwen, maar dat geldt voor een ieder van ons. Onze drijfveer is en blijft de liefde, die alle verstand te boven gaat, uitgestort in onze harten door de Heilige Geest

Gebed: Ja, Heer, we bidden voor alle mensen die samenleven met een partner die u (nog) niet kent. Zegen hen, geef hen kracht om door te zetten, ook als het lastig wordt, juist dan. U hebt ook de redding van die partners op het oog. Laten onze daden dezen overtuigen van Uw liefde, in Jezus Naam

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Deel gerust, maar zet de bron er wel bij

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.